شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۴
بزرگترین كتابخانه كودك و نوجوان گلستان به بهره‌برداری رسید

بزرگترین كتابخانه و مجتمع فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان گلستان همزمان با سی‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی کانون، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامي، مجتمع بزرگ فرهنگي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در شهر گرگان به بهره‌داری رسید. 

مدیرعامل کانون در آيين گشايش اين مجتمع درباره كتابخانه‌هاي كودك و نوجوان كانون در استان گلستان گفت: گلستان اکنون از لحاظ تعداد كتابخانه‌ها و مراکز کانون در میان ده كتابخانه و مركز برتر کشور قرار گرفته است؛ چرا که این استان پیش از انقلاب دارای سه كتابخانه و مرکز فرهنگی، هنری بود اما پس از انقلاب اسلامی تاکنون تعداد این كتابخانه‌ها به 16 مرکز فرهنگی هنری ثابت و سیار رسیده است. 

سیدصادق رضایی فعالیت‌های کانون گلستان را در حوزه‌هایی مانند قصه‌گویی و کتابخوانی نیز موفق ارزیابی کرد و گفت: با توجه به قومیت‌های مختلفی که در این استان ساکن هستند، خانواده‌ها و فرزندانشان استقبال خوبی از کانون و فعالیت‌هایش دارند و این كتابخانه و مجتمع فرهنگی هنری در گرگان نیز به عنوان یکی از ره‌آورد‌های دهه مبارک فجر، هدیه‌ای به کودکان و نوجوانان این استان است. 

رییس هیات‌مدیره كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان درباره برنامه‌های دهه فجر گفت: فجر امسال علاوه بر اين مجتمع كه افتتاح شد، مجتمع فرهنگی هنری استان آذربایجان غربی به مرکزیت ارومیه و 6 مرکز فرهنگی هنری نيز در سطح کشور گشايش مي‌يابد و برای نخستین بار 20 عنوان کتاب، فیلم تولید و برای کانون‌های سراسر کشور هم ارسال شده است. با راه‌اندازي اين مراكز در نظر داریم نهضت دوباره‌خوانی و چندباره‌خوانی کتاب را با قوت بیشتری در كانون پی‌گیری كنيم. 

رضایی در پایان گفت: کتاب‌ـ‌فیلم‌های کانون با استقبال خوبی مواجه شده و بیش از 8 هزار نسخه آن در اختیار مخاطبان کانون قرار گرفته است. 

كتابخانه و مجتمع فرهنگي هنري كانون در استان گلستان در سه طبقه و با 2300 متر مربع زیربنا ساخته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها