دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۶
«کتاب‌شناسی فارسی هنرهای سنتی-اسلامی» منتشر شد

«کتاب‌شناسی فارسی هنرهای سنتی-اسلامی» منتشر شد. این اثر حاصل پژوهشی است که زیر نظر عباس مقتدایی و به کوشش لیلا سرتیپ زاده و ایمان ذکریایی کرمانی به سرانجام رسیده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتابشناسی تنها به کتاب‌های فارسی توجه کرده است؛ به عبارت دیگر کتاب‌های تالیفی و ترجمه‌ای حوزه هنر که به زبان فارسی چاپ شده باشند در این کتاب‌شناسی معرفی شده‌اند. منابع معرفی شده در این کتاب شامل پایان‌نامه‌ها، مجلات، مقالات یا درگاه‌های اینترنتی نمی‌شود.
 
منابع فهرست شده در این کتاب‌شناسی در 6 محور «مبانی و مطالعات نظری هنر»، «تاریخ هنر»، «طرح و نقش»، «معماری و شهرسازی»، «کتابت و نگارگری» و «هنرهای دستی» طبقه‌بندی شده‌اند. 

از جمله ویژگی‌های این کتاب‌شناسی جدول‌ها و نمودارهایی است که مرتبط با هر بخش تدوین، تنظیم و ترسیم شده است که این ویژگی نشان می‌دهد که پژوهشگران رویکرد تحلیل وضعیت در تالیف و ترجمه در حوزه‌ هنرهای سنتی–اسلامی را دنبال کرده‌اند که بر اساس این تحلیل می‌توان نقاط ضعف و یا قدرت مکتوبات و طرح‌های پژوهشی در این حوزه در ایران را بررسی کرد. 

کتاب‌شناسی فارسی هنرهای سنتی اسلامی را لیلا سرتیپ زاده و ایمان ذکریایی کرمانی زیر نظر دکتر عباس مقتدایی به سرانجام رسانده‌اند که پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را در 237 صفحه و با قیمت سه‌هزار و 400 تومان روانه کتاب‌فروشی‌ها کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها