دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۷
«اطلس توسعه سفر و گردشگري» به چاپ مي‌رسد

کتاب «اطلس توسعه سفر و گردشگري» نوشته پروفسور مايرا شكلي منتشر مي‌شود. اين كتاب با برگردان رامين اسدي به بررسي عوامل تاريخي مؤثر بر توسعه مقاصد جهاني گردشگري، از دنياي باستان تا قرن بيست و يکم مي‌پردازد و مي‌توان آن را کامل‌ترين تحقيق در اين زمينه تلقي كرد.-

رامين اسدي درباره انتشار كتاب «اطلس توسعه سفر و گردشگري» به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) گفت: اين کتاب مقدمه‌اي از نويسنده کتاب پرفسور مايرا شکلي، آغاز مي‌شود و شامل هشت فصل است؛ فصل نخست با عنوان «چشم‌اندازي پيرامون گردشگري»، عوامل مؤثر بر تمايل افراد نسبت به سفر و شناخت مقاصد سفر را بررسي مي‌کند.

وي افزود: در اين كتاب شيوه‌هاي سفر و انگيزه‌هاي مسافران در جهان کلاسيک قرون وسطي، زمان انقلاب صنعتي، قرن بيستم و بيست و يکم و در آخر آينده توسعه سفرهاي مجازي و فضايي را بررسي مي‌كند.

اسدي اظهار كرد: در فصل دوم کتاب به بررسي تاريخ سفر و چگونگي آن در منطقه خاورميانه، آفريقاي شمالي و همچنين امپراتوري‌هاي باستان پرداخته شده است؛ در فصول بعدي نيز به ترتيب توريسم قاره‌هاي آفريقا، آسيا، اروپا، آمريکاي شمالي، آمريکاي جنوبي و جزاير کاراييب و نهايتا استراليا و اقيانوسيه مورد مطالعات جامع قرار گرفته است.

کتاب «اطلس توسعه سفر و گردشگري» نوشته پروفسور مايرا شكلي توسط نشر «کينون» چاپ شده و با برگردان رامين اسدي، دانش‌پژوه فوق دکتراي جغرافياي سياسي، اقتصادي و اجتماعي و محمود دريايي، دانش‌آموخته مديکال توريسم (Ph.D)، در 1000 نسخه و 405 صفحه با پشتيباني واحد تحقيق و توسعه مجتمع فني و آموزشي ايران (تبريز) منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها