دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰
«رساله انفاقات و صدقات» مكتوب شد

حجت‌الاسلام عمادالدين رضايي همداني از انتشار كتابي با عنوان «رساله انفاقات و صدقات» خبر داد. اين كتاب به بررسي جايگاه انفاق در آيات و روايات و سيره پيامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) اختصاص دارد.-

 حجت‌الاسلام رضايي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره اظهار كرد: كتاب «رساله انفاقات و صدقات» جايگاه انفاق را در آيات و روايات بيان و اين موضوع را درسيره امامان بزرگوار و پيامبر اسلام(ص) بررسي مي‌كند. 

وي افزود: انفاق رسول اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع)، احاديث پيرامون وقف، فضيلت و شرافت فقر و فقرا، آداب انفاق‌شونده، آداب انفاق‌كننده، حكايت‌ها و اشعار درباره انفاق، برخي بخش‌هاي مهم اين كتابند.

وي با اشاره به نگارش كتاب ديگري در موضوع وقف در سال‌هاي گذشته ادامه داد: كتاب «رساله انفاقات و صدقات» در حقيقت جلد دوم كتابي با عنوان «رساله خيرات و مبرات» است كه آن را پيش از اين منتشر كرده‌ام.

اين نويسنده همچنين از انجام نگارش نيمي از كتابي با عنوان «شرح رباعيات خيام» خبر داد و افزود: در اين اثر هر رباعي را با توجه به يك آيه يا حديث شرح داده‌ام. اين نخستين بار است كه شرحي عرفاني ـ ديني بر رباعيات خيام نوشته مي‌شود.

نويسنده «رساله خيرات و مبرات» كه موسس و مدير بزرگترين كتابخانه روستايي كشور نيز هست، درباره اين كتابخانه كه در روستاي «اكنلو» از توابع همدان قرار دارد، گفت: مرحوم مادرم از هنگام راه‌اندازي اين كتابخانه در سال 70 تا سال 86، كتابدار اين كتابخانه بود.
رضايي محروميت منطقه اكنلو را از انگيزه‌هايش براي احداث اين كتابخانه بيان كرد و افزود: در اين كتابخانه بيش از 25 هزار جلد كتاب در حوزه‌هاي مختلفي از جمله ادبيات، فقه، تاريخ اسلام و فلسفه وجود دارد و به كساني كه براي نخستين‌بار به اين كتابخانه مراجعه مي‌كنند نيز كتابي هديه داده مي‌شود كه در همين راستا تاكنون بيش از 10 هزار جلد قرآن و 500 جلد كتاب به مراجعان اين كتابخانه اهدا شده است. 

اين نويسنده در پايان گفت: اكنون كتاب‌هاي «احوالات چهار ملك مقرب»، «شرح كلمات قصار مولي‌الموحدين»، «شرح دوبيتي‌هاي باباطاهر» و «تفسير 30 جلدي قرآن كريم» را آماده انتشار دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها