دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰
انتشار كتابي كه چربي بدن را اندازه مي‌گيرد

كتاب «اندازه‌گيري چربي بدن» اثر مشتركي است از «دكتر امير مقدم» و «وحيد مقدم» كه به زودي از سوي نشر ورزش منتشر خواهد شد.-

مرتضي صادقي، مسوول توليد نشر ورزش، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار كرد: كتاب «اندازه‌گيري چربي بدن» در پنج فصل مي‌كوشد تا محتواي «فعاليت جسماني»،«تركيب بدني»،«چربي بدن»،«تعيين وزن مطلوب» و«قوانين ده‌گانه كنترل وزن» با مضامين گوناگوني مانند «انواع فعاليت جسماني»، «بيماري‌هاي فقر حركتي»،«عوامل موثر بر تركيب بدن»،«اندازه‌گيري ضخامت پوستي» و «آزمون اندازه‌گيري» را بيان كند.

وي افزود: در بخشي از مقدمه اين اثر آمده است كه «تاثير يك رژيم غذايي مناسب يا تمرينات ورزشي مفيد تنها زماني قابل پيشگيري است كه اطلاعات كافي از شاخصه‌هاي مورد استفاده در تعيين چربي و وضعيت جسماني خود داشته باشيم. تجمع چربي در مردان در قسمت شكم است و تجمع چربي در زنان در قسمت لگن و ران است. ميزان چربي ضروري براي بدن در مردان 17ـ15 درصد كل وزن بدن است و ميزان چربي ضروري براي بدن در زنان 25 درصد كل وزن بدن است.»

صادقي افزود: از مزاياي ظاهري اين كتاب مي‌توان به چاپ دو رنگ و استفاده از كاغذ گلاسه اشاره كرد.

نخستين چاپ كتاب «اندازه‌گيري چربي بدن» از سوي نشر ورزش با شمارگان 2000 نسخه، 120 صفحه و به بهاي 50000 ريال به زودي منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط