شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۷
نشست رسانه‌اي «هزاره جهاني شاهنامه از آغاز تا فرجام»

نشست رسانه‌اي «هزاره جهاني شاهنامه از آغاز تا فرجام» چهارشنبه 30 آذر از سوي بنياد فردوسي برگزار مي‌شود. در بخشی از اين برنامه از مديران ارشد خبري رسانه‌هاي كشور در حوزه پوشش اخبار برنامه‌هاي اين بنياد تقدير خواهد شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ياسر موحدفر، دبير كل بنياد فردوسي، درباره اين برنامه گفت: از دلايل برپايی اين برنامه آن است كه هزاره جهاني شاهنامه به پيشنهاد بنياد فردوسي در فهرست رويدادهاي فرهنگي، ‌هنري و علمي سال 2010 و 2011 در يونسكو به ثبت رسيده است و اقبال چشمگير نهادي فرهنگي در سراسر گيتي براي گراميداشت اين رويداد و بازشناسي شاهنامه صورت گرفته است.

وي افزود: تا به حال در ايران بالاترين حجم اخبار و اطلاعات نسبت به اين موضوع تولید شده و كشورهاي ديگر نيز برنامه‌هاي گوناگوني را براي بزرگداشت اين رويداد برگزار كردند.

به گفته موحدفر ، براساس پژوهش‌هاي برون‌مرزي بنياد فردوسي، درباره سندهاي ثبت مفاخر ايراني از سال 2004 تا 2011، سندهايي نيز در اين نشست به نمايندگان رسانه‌ها معرفي خواهند شد كه «پرونده شاهنامه بايسنقري در فهرست حافظه جهاني» و پرونده‌هاي نوروز،‌ ورزش‌هاي پهلواني و هنر نقالي در فهرست ميراث معنوي جهاني نيز از جمله اين اسناد هستند.

اين نشست روز چهارشنبه، 30 آذر، ساعت 10 صبح، در تالار استاد اميرخاني خانه هنرمندان ايران؛ به نشاني تهران، خيابان كريم‌خان زند، خيابان ايرانشهر، بوستان هنر برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها