دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۶
رييس نمايشگاه کتاب دوحه حضور ایران را ویژگی این نمایشگاه دانست

عبدالله انصاري رييس بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي کتاب دوحه قطر درباره نخستين حضور ايران در اين نمايشگاه گفت: از ويژگي‌هاي اصلی نمایشگاه کتاب امسال، حضور جمهوري اسلامي ايران به‌عنوان ميهمان افتخاري است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، عبدالله انصاري رييس بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي کتاب دوحه قطر در مصاحبه مطبوعاتي درباره برگزاري این نمايشگاه با اشاره به اين‌كه نمايشگاه دوحه نسبت به دوره‌هاي گذشته حجمي بزرگتر و فعاليتي چشمگيرتر خواهد داشت گفت: بيش از 430 موسسه انتشاراتي عربي و خارجي از 26 کشور جهان علاوه بر حضور جمهوي اسلامي ايران، با تعداد زيادي از ناشران ايراني به‌عنوان ميهمان افتخاري، بیش از یکصد هزار عنوان کتاب را در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهند داد.

وی با بيان اين‌كه اين نمايشگاه از توجهات امير قطر و اهتمام ويژه وزير فرهنگ قطر برخوردار است، ادامه داد: اغلب فعاليت‌هاي فرهنگي، كه شامل هشت فعاليت ویژه است، ‌پيرامون محور بهار انقلاب‌هاي عربي و نوآوران عرب خواهد بود و تلاش‌هايي صورت مي‌گيرد که نمايشگاه امسال همگام با تحولات جهان عرب به صورت برجسته برگزار شود.

عبدالله انصاري با اشاره به اين‌كه يکي از شخصیت‌های شرکت کننده در نمایشگاه دکتر علي‌اکبر ولايتي دبيرکل مجمع جهاني بيداري اسلامي و وزير خارجه اسبق ايران است، اضافه كرد: حضور جمهوري اسلامي ايران به‌عنوان ميهمان افتخاري از ویژگی‌های عمده اين نمایشگاه است.

وی درباره نظارت بر کتاب‌هاي وارداتي که از سوي کميته اداره مطبوعات انجام مي‌شود، گفت: اين کميته واقع‌گرا و بسيار باز عمل خواهد کرد چرا که وزير فرهنگ قطر بر فراهم کردن زمينه‌اي گسترده از آزادي براي کتاب‌هاي نمايشگاه تاکيد داشته است البته به‌استثناي آن‌چه که دين مبين اسلام و ارزش‌ها و عادات و سنت‌ها و عرف‌هاي ما را مخدوش بسازد.

این نخستین باری است که ایران به‌عنوان میهمان ویژه در یک نمایشگاه بین‌المللی کتاب حضور می‌یابد. بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قطر عصر امروز 21 آذرماه 1390 در دوحه افتتاح خواهد شد و به مدت 10 روز پذیرای علاقه‌مندان به کتاب خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها