شنبه ۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷

رمان «حرص» اثر جدید «آرنه دالس» از سوی آکادمی جنایی کشور سوئد به عنوان بهترین رمان جنایی سال 2011 این کشور برگزیده شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این رمان در فوریه 2012 با ترجمه «آنته ریک بلانکنبورگ» در انتشارات «پیپر» منتشر و روانه کتابفروشی‌های کشور آلمان می‌شود. 

رمان «حرص» مقدمه مجموعه جنایی جدیدي است در مورد یک تیم مخفی از اداره پلیس اروپا موسوم به «یوروپل» که علیه تبهکاری‌های بین‌المللی مبارزه می‌کنند. داستان این رمان از آن جایی آغاز می‌شود که در زمان کنفرانس سران گروه «جی 9» در لندن، دو نفر به شکلی وحشیانه به قتل می‌رسند و یکی از قربانیان در زمان مرگ کلماتی مهم و کلیدی را زمزمه می‌کند. به این ترتیب نخستین ماموریت برای بازپرس مخفی تیم «یوروپل» شکل می‌گیرد. آیا آخرین کلماتی که بر زبان قربانی جاری شده کلید حل معمای این دو جنایت هولناک است؟ 

«آرنه دالس» نام مستعار «یان لنارت آرنالد» یکی از نویسندگان تراز اول کشور سوئد است که در 11 ژانویه 1963 متولد شده است. این ادیب سوئدی علاوه بر کار نویسندگی برای آکادمی سوئد که هر سال جایزه نوبل را اهدا می‌کند نیز فعالیت می‌کند. در حال حاضر علاوه بر کار نویسندگی به عنوان منتقد ادبی برای نشریه «گوته بورگز پوستن» به نگارش مطلب می‌پردازد و به کار انتشار دو نشریه نیز اشتغال دارد. 

او در ابتدای کار نویسندگی اش سه کتاب را با نام واقعی خود به زیر چاپ برد اما موفقیت حرفه‌ای این نویسنده زمانی شکل گرفت که با نام مستعار «دالس» یک سری جنایی را با موضوع گروه به اصطلاح «ای» که یک گروه از پلیس های زبده و استثنایی سوئد هستند منتشر کرد. این سری جنایی در سراسر جهان به زبان‌های بسیاری ترجمه شده است. این نویسنده تا کنون چند جایزه ادبی را نیز کسب کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به جایزه ویژه آکادمی جنایی نویسان سوئد در سال 2007 ، جایزه رمان جنایی آلمان در بخش بین‌الملل در سال‌های 2005 و 2006 و جایزه جنایی رادیو برمن در سال 2010 اشاره کرد.

جایزه بهترین رمان جنایی سال کشور سوئد یکی از جوایز معتبر ادبی این کشور در بخش جنایی است که از سال 1982 اهدا می‌شود و از برندگان پیشین آن می‌توان به «هنینگ مانکل»، «یوهان تئورین» و «هاکان نسر» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها