دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰
مرضيه داوودپور: افق‌هاي روشن نويسندگي در کشور مشخص است

مرضيه داودپور، پزشك و نويسنده خراساني حضور يافته در نخستين همايش نويسندگان ايران، مواردي چون ديدار رو در روي معاون امور فرهنگي با نويسندگان، توجه مديران اين وزارتخانه به تعامل با نويسندگان و برپايي نشست‌هاي تخصصي را از وجوه مهم اين همايش برشمرد و آن را آغازگر افق‌هاي روشن نويسندگي دانست.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، داودپور، درباره ابعاد مختلف نخستين همايش نويسندگان ايران گفت: در اين همايش تعامل و آشنايي‌هاي خوبي با نويسندگان سراسر كشور برقرار شد و نشست‌هاي تخصصي نيز سبب شد كه رويكردهايی حرفه‌اي در عرصه توليد كتاب و نشر آن طرح شود.

وي افزود: برپايي نشست‌هاي تخصصي در اين همايش با موضوعات مختلف عرصه چاپ و نويسندگي سبب شد كه مشكلات به خوبي بيان شوند و چون در سه گروه برپا شد، نويسندگان مي‌توانستند به طور آزادانه در هر جلسه‌اي كه نسبت به طرح مباحث آن بيشتر احساس نياز مي‌كردند، ‌شركت كنند.

اين نويسنده در ادامه با بيان اين‌كه مسوولان سعي داشتند همه مشكلات نويسندگان را بشنوند، ‌گفت: در اين همايش از نزديک با مسوولان فرهنگي صحبت كرديم و براي من جالب بود كه معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد با نويسندگان صحبت كرد و آن‌ها را در جريان آمار كتاب‌هاي منتشر شده و نيز كتاب‌هايي كه در گسترش فرهنگ كتابخواني دخيلند، قرار داد.

داودپور  افزود: اين همايش مي‌تواند نقطه آغاز خوبي براي همكاري و همدلي ميان نويسندگان باشد و در دراز مدت معضلات عرصه نويسندگي و چاپ و نشر كتاب را مرتفع سازد.
 
داودپور، فارغ‌التحصيل دانشكده پزشكي مشهد و همچنين مدرس برخي دانشكده‌هاي علمي و كاربردي اين شهر است. 

از وي تا به حال پنج كتاب در زمينه ادبيات داستاني با نام‌هاي «برخاسته از دل»، «دختر چيني فروش»، «آواز خار» و «خانه دوست اينجاست» منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها