چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۶
بهمن دری اهداف نوزدهمین دوره هفته کتاب را اعلام کرد

بهمن دری، معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد در نشست خبری هفته کتاب، تقویت ارکان نشر، توجه و اعتنا به کتاب، توسعه فرهنگ کتابخوانی و محور قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری، هم در نقشه راه و هم در اجرا را اهداف نوزدهمین دوره هفته کتاب دانست.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دری یکی از شاخصه‌های مهم این دوره از هفته کتاب را تکیه برنامه‌ها بر سخنان مقام معظم رهبری خواند و گفت: برخلاف دوره‌های گذشته، به این هفته «دستگاهی» نگاه نکردیم و محوریت تمامی برنامه‌های ما چه در نام‌گذاری و چه انتخاب شعار، سخنان مقام معظم رهبری بود.
 
وی با اشاره به رشد کمی و کیفی برنامه‌های نوزدهمین دوره هفته کتاب بیان کرد: ما در این دوره از هفته کتاب ۶۰۰ برنامه در تهران و ۸۰۰ برنامه در استان‌ها و شهرستان‌های دیگر برگزار می‌کنیم. 

وي همچنین از برگزاری هزار ساعت جلسه با حضور ۷۰ تشکل دولتی و غیر دولتی خبر داد و گفت: از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در سال ۱۳۹۰ برپایی ۵۰ هزار نمایشگاه در ۵۰ هزار مدرسه است.

هزار نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و جنگ نرم، برگزاری نمایشگا‌های استانی کرمان، فارس و خراسان رضوی به مناسبت هفته کتاب، کنگره سراسری ادبیات غدیر، همایش تشکل‌های صنفی کشور، هجدهمین جایزه کتاب سال دانشجویی، افتتاح نمایشگاه کتاب دانشگاهی، برگزاری پانزدهمین جشنواره دفاع مقدس و برگزاری جشنواره کتاب و رسانه برتر، از دیگر برنامه‌هایی بود که دری از برگزاری آن در هفته کتاب خبر داد.

وی با اشاره به افتتاحیه هفته کتاب در روز ۲۱ آبان با حضور رییس جمهور، گفت: در آیین گشایش نوزدهمین دوره هفته کتاب از ۱۰ پژوهشگر حوزه‌های مختلف کتاب تجلیل خواهد شد و این یکی از وجوه تمایز این دوره از هفته کتاب است.

وی همچنین درباره همایش نویسندگان کشور  گفت: در این همایش که همزمان با هفته کتاب برگزار می‌شود از هر استان پنج نویسنده توسط اداره کل ارشاد استان‌های مختلف معرفی شده‌اند و تا کنون ۱۳۰ نویسنده برای این همایش دو روزه اعلام آمادگی کرده‌اند.
 
دری در این نشست با بيان اين‌كه  جشن هفته کتاب باید یک جشن واقعی باشد گفت: عملا این دوره از هفته کتاب به ماه کتاب تبدیل شده است و دلیل آن هم این است که به خاطر فشرده بودن برنامه‌های هفته کتاب در سال گذشته به این جمع بندی رسیدیم که برخی از برنامه‌های هفته کتاب امسال را قبل و بعد از این هفته برگزار کنیم. 

او در پایان گفت: امیدواریم این جشن مطلع خوبی برای «ماه کتاب» باشد و این برنامه‌ها در طول سال نیز ادامه بیابند.

نشست خبری بهمن دري، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با موضوع نوزدهمین دوره هفته کتاب با حضور محمد اللهیاری، دبیر این دوره از هفته کتاب و خبرنگاران، صبح امروز در ساختمان فجر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط