سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰
انتشار گفتارهای تفسیری امام موسی صدر

موسسه فرهنگي تحقيقاتي امام موسي صدر دومین جلد از مجموعه گفتارهای تفسیری اين انديشمند ديني_سياسي را با عنوان «حدیث سحرگاهان» به چاپ رساند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي موسسه فرهنگي تحقيقاتي امام موسي صدر، اين نوشتار كه به كوشش علیرضا محمودی و مهدی موسوی‌نژاد به زبان فارسي برگردانده شده است، ترجمه کتاب «احادیث السحر» به شمار مي‌آيد که سال 1999 در بیروت منتشر شد.
 
كتاب حاضر افزون بر مطالب اثر ياد شده، حدود بیست بخش از متون نویافته در اين حوزه را نیز دربر دارد. 

«حدیث سحرگاهان» گفتارهای تفسیری است که امام موسی صدر در سحرگاهان ماه رمضان در رادیو لبنان بیان کرد. با توجه به این که این سخنرانی‌ها در آخرین سال‌های حضور امام موسی صدر در لبنان عنوان شده‌اند، به نوعی عصاره اندیشه و فکر امام موسی صدر در زمینه‌های مختلف و انعکاس و خلاصه معرفت وجودی امام وي شناخته مي‌شوند. 

در بخشی از این کتاب آمده است: «قرآن سند صدق گفتار محمد(ص) و اساس اسلام و کلام خداست. هنگامی که به قرآن گوش فرا می‌دهیم، به خدا گوش می‌کنیم که با ما سخن می‌گوید. پس هرچه علم و بینش و معرفت ما افزون و وضعیت اندیشه ما بهتر و تجربه ما بیشتر شود، از قرآن چیز جدیدتری درمی‌یابیم غیر از آنچه تاکنون دریافته‌ایم. امروزه در پرتو اطلاعات جدید خود، قرآن را بیش از گذشته می‌فهمیم. بنابراین، قرآن در هر عصر و هر زمانی راهنمای ماست، هر قدر هم که پیشرفت‌ها زیاد شود.» 

در این نوشتار 89 قسمت از مباحث تفسیری امام موسی صدر گنجانده شده‌اند که 58 قسمت آن، تفسیر بخش‌هایی از سوره‌های بلند قرآنند که موضوعات مختلفی را دربر دارند و 30 قسمت آن تفسیر سور قصار قرآن کریم‌اند. بخشي نيز به نام «قرآن معجزه جاودان» مباحثی درباره قرآن و تفسیر را بيان مي‌كند. 

موسسه فرهنگي تحقيقاتي امام موسي صدر نخستين چاپ از دومين جلد كتاب «حدیث سحرگاهان» را به تازگي با شمارگان 1500 نسخه، 515 صفحه و به بهاي 120000 ریال منتشر كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها