شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۳
«توزنده‌جانی» در «بهشت گمشده‌ی بابام»

«بهشت گمشده‌ى بابام» نوشته‌ى جعفر توزنده‌جانى پس از مدت‌ها انتظار ‌توسط انتشارات اميركبير روانه بازار نشر شد. اين كتاب روايت نوجواني است كه روزگار نه چندان خوشش را با پاك كردن شيشه ماشين‌ها و گرفتن پول از راننده‌ها مي‌گذراند.

ايبنا نوجوان، جعفر توزنده‌جاني درباره‌ي كتاب‌هاي زير چاپش گفت: «كرمي كه هيولا شد» از مجموعه رمان نوجوان امروز در كانون پرورش فكرى‌ كودكان و نوجوانان زير چاپ است، شايد هم در اين لحظه چاپ شده و منتظر رونمايي است! 

او افزود: بازنويسي «ملك جمشيد و طلسم حمام بلور» نوشته‌ى نقيب‌المالك از كارهايى است كه به ناشر سپرده‌ام. ملك جمشيد به لحاظ ساختار و روايت، كم و بيش شبيه اميرارسلان است و درست مثل اميرارسلان بين رمان به شكل امروزي و روايت‌هاي حماسي و پهلواني در نوسان است. اين كار را اين بار براي بزرگسالان بازنويسي كرده‌ام. نمي‌دانم تا چه حد در كارم موفق بوده‌ام. قضاوت را بايد زماني كه چاپ شد از خواننده ديد.»

توزنده‌جاني همچنين اين‌روزها مشغول نوشتن رمان سه‌گانه‌اي است كه قولش را به كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان داده است. او در اين باره اظهار كرد: «اين اثر «رمز آتش» نام دارد و ممكن بعدها اسمش تغيير كند. هر جلد اسم جداگانه‌اي دارد كه در واقع اسم شخصيتي است كه در آن نقش محوري دارد. جلد اول «ساره‌نا» نام دارد و مي‌دانم تغيير نمي‌كند تا اين لحظه حدود نصف رمان نوشته‌ شده، اما بخش تحقيقي رمان وقت‌گير است. مي‌خواهم وقايع و مكان‌ها رنگ و بويي واقعي داشته باشند. منظورم واقعيت داستاني است.»

توزنده‌جاني مسوول صفحه‌ي باغچه‌ي داستان نشريه‌ي دوچرخه است و اين كار را به دليل ارتباطش با نوجوان‌ها دوست دارد. او همچنين عصرهاي يك‌شنبه در فرهنگ‌سراي فردوس برنامه‌اي را با عنوان «با هم بخوانيم» برگزار مي‌كند. او مي‌گويد: «در تابستان برنامه‌ي موفقي بود و به قول معروف انعكاس‌ خوبي داشت. بنابراين مديريت فرهنگ‌سرا خواسته‌ برنامه در طول سال ادامه داشته باشد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها