چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۴
معرفی شهید «ابراهيم اميرعباسي» در 96 روایت

زينب شكري كتابي براساس زندگي سردار شهيد «ابراهيم اميرعباسي» نوشته است كه 96روایت داستانی دارد.-

شكري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار كرد: كتاب «شهيد ابراهيم امير عباسي» از مجموعه كتاب‌هاي سرداران استان‌هاي خراسان است كه به سفارش موسسه و انتشارات موج‌هاي بي‌قرار نوشته شد. عنوان هر يك از كتاب‌هاي اين مجموعه برگرفته از نام شهيد است. 

داستان كوتاه قالب نگارش اين اثر است كه شكري درباره چرايي انتخاب آن گفت: به دليل علاقه شخصي ‌ام به نوشتن داستان‌هاي ميني مال كه مي‌تواند با روايتي كوتاه از يك واقعه يا لحظه پيام خود را به مخاطب منتقل كند، از این قالب استفاده كردم.

وی افزود: موسسه موج‌هاي بي‌قرار پرونده‌اي هزار صفحه‌اي از زندگي شهيد ابراهيم اميرعباسي را در اختيار من گذاشت. حجم مطالب پرونده امكان نوشتن داستان بلند را هم فراهم مي‌كرد. اما جذابيت‌ عناصر داستاني در ماجرا‌ها و مصاحبه‌ها باعث شد تا قالب داستان كوتاه را انتخاب كنم.

كتاب «شهيد ابراهيم اميرعباسي» از سوي انتشارات موج‌هاي بي‌قرار منتشر مي‌شود. امير عباسي يكي از فرماندهان اطلاعات و عمليات تیپ ويژه شهدا از استان‌هاي خراسان بود. تير ماه 1361 زماني كه فرمانده محور در اختیار این تيپ در جبهه های دفاع مقدس بود، بر اثر اصابت تركش به شهادت رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها