شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵
شاعران جهان از موزه فرش ايران بازدید کردند

شاعران كشورهاي مختلف در حاشيه برگزاري همايش «شاعران ايران و جهان» و در نخستین روز حضور خود در تهران، از موزه فرش ايران بازديد كردند و با تاريخ كهن قالي‌بافی در ايران آشنا شدند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اين شاعران در نخستین برنامه از مجموعه برنامه‌هاي همايش «شاعران ايران و جهان» به بازديد از موزه فرش ايران رفتند و با تاريخ كهن فرش و قالي در ايران آشنا شدند. 

افتتاحیه دومین همایش بین‌المللی «شاعران ایران و جهان» عصر امروز (16 مهر) با حضور شاعراني از ايران و كشورهاي مختلف در تالار وحدت برگزار می‌شود. 

 همچنين شامگاه امشب از ساعت 20 تا 23 برنامه شام و مراسم «شب قاره‌ها» با حضور مدعوین این همایش در رستوران کوهسار دربند برپا خواهد شد. 

از روز 17 مهر نيز اين همايش با شعرخوانی مدعوین در دانشگاه‌های تربیت مدرس و علامه طباطبایی و همچنین خانه هنرمندان کار خود را آغاز خواهد کرد. 

دفتر شعر جوان، فرهنگسرای ملل و دانشگاه الزهرا (س)، دانشگاه آزاد واحد جنوب در دومین روز از شعرخوانی شاعران میزبان آنان خواهند بود. در کنار اين شعرخوانی نشست تخصصی با موضوع بررسی زمینه‌های تعامل شعر فارسی با سایر زبان‌هادر دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

شاعران حاضر در این همایش از روز 19 مهر ماه به شیراز سفر خواهند کرد، شرکت در مراسم بزرگداشت حافظ، بازید از آرامگاه خواجو، مجموعه زندیه، بازار شیراز و تخت جمشید و دیگر اماکن تاریخی از برنامه‌های این همایش خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها