شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰
جشنواره‌ی كتاب دفاع‌مقدس باعث آشنايی نوجوانان با آثار اين حوزه می‌شود

نويسنده و پژوهشگر حوزه‌ي كودك و نوجوان با بيان اين‌كه جشنواره‌ي كتاب سال دفاع مقدس بايد به حوزه‌ي كودك و نوجوان بيش از ساير بخش‌ها توجه كند، گفت: جشنواره‌ي كتاب سال دفاع مقدس مي‌تواند زمينه‌ي شناخت كودكان و نوجوانان به آثار دفاع مقدس را ايجاد كند.

ايبنا نوجوان: محمود حكيمي گفت: نسل سوم انقلاب(نوجوانان) به دليل تجربه نكردن جنگ تحميلي از آن بي‌خبر هستند و جشنواره‌ي كتاب سال دفاع مقدس‌مي‌تواند اين شناخت را به وجود آورد. 

او، توجه به آثار بخش كودكان و نوجوانان در جشنواره را بسيار با اهميت دانست و افزود: جشنواره‌ي كتاب سال دفاع مقدس بايد به آثار كودك و نوجوان توجه بيش‌تري داشته باشد.

اين نويسنده و پژوهش‌گر پيش‌كسوت بيان داشت: آثار زيادي در حوزه‌ي دفاع مقدس براي كودكان و نوجوانان نوشته شده است، اما وقتي اين آثار را مي‌خوانيم اين احساس به وجود مي‌آيد كه در آن‌ها از واژگان و اصطلاحات سخت و نامفهوم استفاده شده كه هيچ جذابيتي براي كودك ندارد. جشنواره مي‌تواند در توليد آثار خوب و روان، تاثير بگذارد.

حكيمي اظهار كرد: امروزه تأثير رسانه‌ها و به‌ويژه، صدا و سيما بسيار زياد شده و وقت زيادي از كودكان و نوجوانان را به خود اختصاص مي‌دهد. جشنواره‌ي كتاب سال با برنامه‌ريزي منظم و ارتباط با رسانه‌ها و تبليغ آثار دفاع مقدس مي‌تواند نگاه‌ها را به خود جلب كند.

وي عنوان داشت: اين جشنواره علاوه بر جذب مخاطب سبب مي‌شود نويسندگان بيش‌تري در سال‌هاي بعد به موضوع دفاع مقدس بپردازند و معتقدم جشنواره، مشوق خوبي براي نويسندگان و شاعران است. 

پانزدهمين جشنواره كتاب دفاع مقدس كتاب‌هاي اين حوزه‌ را در بخش‌هاي مختلف از جمله شعر و داستان كودك و نوجوان بررسي مي‌كند و داوران در حال انتخاب آثار برگزيده هستند كه نتايج آن روز 14 آبان در آيين رسمي با حضور مسوولان فرهنگي اعلام مي‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها