چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۰
دليل وقوع جنگ‌هاي داخلي و شورش در كشورهاي مختلف

نويسندگان كتاب «آرمان‌ها و انقلاب‌: رويكرد اقتصاد سياسي» بر اساس نتايج تحقيقات ميداني گزارشگران سازمان ملل متحد در بيست و پنج كشور جهان، دليل وقوع جنگ‌هاي داخلي و شورش در كشورهاي مختلف را از منظر اقتصاد سياسي بررسي كرده‌اند.-

عسگر قهرمان‌پور، مترجم اين اثر، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: در بخشي از اين نوشتار، گزارش‌هاي حاصل از تحقيقات ميداني در بيست و پنج كشور جهان ارايه شده‌اند.

وي افزود: در اين گزارش بررسي شده است كه چه عواملي سبب بروز جنگ داخلي و شورش در برخي از كشورها مي‌شوند.

قهرمان‌پور با اشاره به رويكرد اقتصاد سياسي پژوهشگران كتاب در بررسي‌ها و تحليل‌هايشان گفت:‌ اين رويكرد نشان مي‌دهد كه اوضاع بد اقتصادي، تنها دليل بروز شورش و جنگ داخلي نيست.

وي در توضيح موضوع، نمونه‌اي ذكر كرد و گفت: اوضاع اقتصادي تونس پيش از آغاز شورش‌هاي مردم اين كشور، پيشرفت قابل قبولي داشت و توليد ناخالص ملي آن به ميزان خوبي از رشد رسيده بود، اخلال در آزادي رسانه‌ها و خفقان سياسي حاكم بر تونس، مردم اين كشور را به ميدان آورد و به شورش عليه دولت واداشت.

به گفته اين مترجم، نويسندگان كتاب را راهكارهايي ارايه مي‌كنند كه به زعم آنان، عمل به آنها، دولت‌ها را در حفظ رضايت‌مندي مردم كمك مي‌كند. اين راهكارها در چارچوب اقتصاد سياسي مي‌گنجد.

قهرمان‌پور، «نيكولاس سام‌بانيس» و «پاول كوليير» را نويسندگان و تدوين‌كنندگان اين اثر معرفي كرد.

كتاب «آرمان‌ها و انقلاب‌: رويكرد اقتصاد سياسي» براي انتشار به دانشگاه امام صادق(ع) سپرده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط