شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۳
بررسي نقش مقاومت‌هاي مردمي و پدافند غيرعامل در جنگ‌

مركز اسناد و تحقيقات دفاع‌مقدس، 5 نشست تخصصي با محوريت بررسي مقاومت‌هاي مردمي و نقش پدافند غیر عامل در طول جنگ‌تحميلي عراق علیه ایران را همزمان با هفته دفاع‌مقدس، برگزار مي‌كند. حاصل اين نشست‌ها در قالب كتاب منتشر خواهد شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اين نشست‌هاي تخصصي، با هدف ارتقاي سطح پژوهش‌هاي دفاع‌مقدس درباره شهرهاي جنگ‌زده و با حضور جمعي از محققان جنگ برپا مي‌شوند.

نقش مقاومت‌ مردمي در روزهاي آغازين جنگ‌تحميلي عراق عليه ايران و چگونگي مديريت شهرها در آن دوران به روايت مديران شهرهاي جنوب كشور در اين نشست‌ها مورد بررسي قرار خواهند گرفت.

مديران آموزش‌وپرورش، شهرداران و فرمانداران استان خوزستان، از جمله سخنرانان نشست‌هاي تخصصي مركز اسناد و تحقيقات دفاع‌مقدس‌اند. محققان با شنيدن تجربيات مديران دوران جنگ، با نقش پدافند غيرعامل در زمان بحران آشنا خواهند شد. چگونگي اداره شهرها در آستانه جنگ، بخشي از پدافند غيرعامل را شكل داده است.

شهرهاي «سوسنگرد»، «خرمشهر»، «آبادان»، «دزفول» و «اهواز» در طول هفته دفاع‌مقدس، ميزبان نشست‌هاي تخصصي مركز اسناد و تحقيقات دفاع مقدس خواهند بود و حاصل اين نشست‌ها در قالب كتاب منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها