پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۰
بررسی بیش از 300 سال فلسفه هنر در كتاب «هنر در نظر»

«هنر در نظر» عنوان مجموعه ای است که فریبرز مجیدی ویراستاری ترجمه آن را بر عهده دارد. این اثر، نظریه های فلسفه هنر از میانه قرن هفدهم تا 2000 میلادی را مرور می کند._

فریبرز مجیدی، یکی از دو ویراستار ترجمه این اثر، در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، چارلز هریسن، پاول پاول وود و جیسون گایدر، سرویراستاری این مجموعه سه هزار صفحه ای را بر عهده داشته اند.
وی افزود: آنان، هنر را از دیدگاه فلاسفه صاحب نظریه در این عرصه بررسی کرده اند.
مجیدی این مجموعه را جنگی از عقاید مختلف درباره هنر دانست و گفت: این عقاید و نظریات، در سه دوره سال های 1648 تا 1815، 1815 تا 1900 و 1900 تا 2000 میلادی گردآوری و بررسی شده اند.

این مترجم یادآور شد: عنوان انگلیسی این کتاب «art in theory» است و ترجمه آن «هنر در نظر» یا «نظریه هایی در باب هنر» خواهد بود. این کتاب را انتشارات نوپای «لاهیتا» منتشر می کند.

مجیدی به کتاب دیگری که مشغول ترجمه آن است اشاره کرد و گفت: این اثر «بین النهرین و ایران قدیم» نام دارد و هنر معماری و مجسمه سازی بین النهرین و ایران پیش از میلاد مسیح را بررسی می کند.

وی افزود: «م. ا. ل ملوئن» نویسنده کتاب، آثار به دست آمده از این دوران را برای آشکار کردن رازهایی که در آنها نهان است بررسی می کند. انتشار این کتاب را نشر قطره عهده دار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط