دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۹
فراخوان نخستین دوره جایزه ادبی تبریز اعلام شد

فراخوان نخستين جايزه ادبي تبريز اعلام شد. اين جايزه در دو بخش داستان كوتاه و شعر برپا مي‌شود. به گفته دبير اين جايزه، كتاب مجموعه آثار برتر شركت‌كننده در اين جايزه نيز به چاپ خواهد رسيد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، قالب‌های مورد پذیرش در این جشنواره شعر و داستان کوتاه خواهد بود و همه شاعران و داستان‌نويسان می‌توانند در موضوع آزاد آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال كنند.
 
مهدي ابراهيم‌نژاد، دبير اين جشنواره در اين باره توضيح داد: اين جايزه نخستين جايزه ادبي تبريز است كه به همت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز و خانه داستان و شعر اين شهر برپا مي‌شود و شركت همه علاقمندان صرفنظر از شرايط سني و يا صاحب كتاب بودن در آن آزاد است. 

متن اين فراخوان به شرح زیر است: 

علاقمندان به حضور در بخش شعر می‌توانند اشعار خود را به دو زبان فارسی و ترکی و در قالب کلاسیک و آزاد به دبیرخانه جشنواره ارسال كنند. اما آثار بخش داستان کوتاه منحصرا به زبان فارسی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت و نویسندگان می‌توانند با موضوع آزاد آثار خود را ارسال كنند. 

سقف آثار ارسالی در هر دو بخش سه اثر اعلام شده که آثار تکراری و آثار برگزیده سایر جشنواره‌ها، در این جایزه ادبی مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت. 
شرکت‌کنندگان می‌توانند، آثار ارسالی را بر روی یک طرف کاغذ تایپ كنند.

 همچنين مشخصات صاحب اثر، شامل نام و نام خانوادگی، محل تولد، سال تولد، تحصیلات، فهرست آثار منتشرشده قبلی، جوایز دریافتی قبلی از سایر جشنواره‌ها و نشانی و تلفن تماس در صفحه‌ای مستقل تايپ  و به دبیرخانه جشنواره ارسال شود. 

از برگزیدگان جشنواره، طی مراسمی در تبریز، تقدیر به عمل خواهد آمد و تندیس جایزه ادبی تبریز به صاحبان آثار برگزیده اهدا خواهد شد.
 
برای نفرات اول هر بخش، 20 میلیون ریال، نفرات دوم هر بخش 15 میلیون ریال و نفرات سوم هر بخش 10 میلیون ریال جایزه در نظر گرفته شده است و به نفرات چهارم تا دهم هر بخش نیز مبلغ چهار میلیون ریال به عنوان آثار تقدیری اهدا می‌شود.

مهلت ارسال آثار تا 30 آبان 1390 است و در دی ماه سال جاری نیز آیین اختتاميه جایزه ادبی تبریز برگزار خواهد شد. 
  
علاقمندان مي‌توانند آثار خود را به دبير خانه اين جشنواره به نشاني تبریز، خیابان آزادی، جنب پارک مفاخر آذربایجان، سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تبریز يا به پست الکترونیکی culture@tabriz.ir ارسال كنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 3370688-0411 تماس بگيرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها