شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۸

سيامك گلشيري نويسنده‌ي حوزه‌ي كودك و نوجوان، روز دوشنبه 14 شهريور در شهر كتاب مركزي با مخاطبان كتاب‌هايش ديدار مي‌كند.

ايبنا نوجوان: سیامک گلشیری، نویسنده‌ي کتاب‌های نوجوان و خالق آثاری چون «تهران، کوچه‌ي اشباح» و «ملاقات با خون‌آشام» روز دوشنبه ۱۴ شهریور از ساعت ۱۸ میهمان شهر کتاب مرکزی است و درباره‌ي داستان‌هایش با نوجوانان گفت‌وگو می‌کند. 

گلشيري در بيست و دوم مرداد ماه 1347 در يك خانواده‌ي فرهنگي در اصفهان متولد شد. دوران كودكي را در اصفهان سپري كرد و سپس در شش سالگي به همراه خانواده به تهران مهاجرت كرد؛ اما پس از انقلاب دوباره به اصفهان برگشت. 

اين نويسنده، فعاليت‌هاي ادبي خود را از سال 1370 آغاز كرده و علاوه بر ترجمه و تأليف در حوزه‌ي كودك و نوجوان، در حوزه‌ي بزرگ‌سال نيز آثاري دارد. 

از ميان آثار نوجوان او مي‌توان «قصه‌‌ي بره‌ي سرخ و شاهزاده‌ي غمگين»(ترجمه)، «افسانه‌هاي تابستان»، «افسانه‌هاي بهار»، «زيباترين افسانه‌هاي جهان»، «قصه‌ي ديگچه و ملاقه»(ترجمه)، «ملاقات با خون‌آشام»، «اولين روز تابستان» و «تهران، كوچه‌ي اشباح» را نام برد. 

شهر كتاب مركزي برنامه‌ي ديدار با نويسندگان را برای آشنایی بیش‌تر نوجوانان با نویسندگان فعال این حوزه برنامه‌ریزی كرده است.

نوجوانان در اين برنامه مي‌توانند در حضور نويسندگان نقد و نظرهاي خود را درباره‌ي آثار آن نويسنده بيان كنند و با نويسندگان حوزه‌ي كودك و نوجوان به گفت‌وگو بپردازند. 

شهر كتاب مركزي در خیابان شریعتی، بالا‌تر از خیابان استاد مطهری، نبش کوچه‌ي کلاته شماره‌ي ۷۴۳ واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها