دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۶
«آيدابی» تسليم نمی‌شود

آيدابي يك دختربچه‌ي شاد است. دختري كه هميشه براي تفريح و خوشي وقت كم مي‌آورد. او زندگي شاد و بي‌خيالي دارد و هيچ فكر نمي‌كند كه حادثه‌اي اين زندگي را تغيير دهد؛ تا اين‌كه حادثه‌اي سر مي‌رسد و قلب آيدابي مهربان را به سنگي سخت و سياه تبديل مي‌كند. اما آيدابي تسليم نمي‌شود. او راه درست را پيدا مي‌كند و با وجود مشكلات به زندگي لبخند مي‌زند.

ايبنا نوجوان: براي آيدابي همه چيزِ دنيا خوب و دوست‌داشتني است. با جويبار و درختان دوست است و از لحظه لحظه‌ي زندگي‌اش براي بازي و شادي استفاده مي‌كند؛ تا اين‌كه خبر بدي به آيدابي مي‌رسد: مادر او بيمار مي‌شود و بيماري او زندگي خانوادگي را دچار تغييرات زيادي مي‌كند. اما ويژگي‌هاي منحصر به‌فرد آيدابي باز هم به كمكش مي‌آيد و به او اجازه نمي‌دهد با افسردگي و خشم دنياي شاد و زيبايش را خراب كند.

كتاب «آيدابي» ماجرايي دارد كه ممكن است براي هر كودك و نوجواني اتفاق بيفتد. تغيير شرايط زندگي، مواجهه با بيماري و مرگ احتمالي نزديكان، از دست دادن خانه و ساير چيزهاي دوست‌داشتني، از جمله‌ي اين اتفاقات است كه كودكان و نوجوانان بايد آمادگي روبه‌رو شدن با آن را داشته باشند.

«كاترين هانيگان» نويسنده‌‌ي اين كتاب موضوعي به ظاهر غم‌انگيز را براي نوشتن داستان «آيدابي»‌ انتخاب كرده؛ اما داستاني شيرين و خواندني از زندگي يك دختربچه را نوشته است. كتابي كه به خاطر نوشتنش جايزه‌هاي مختلف گرفت.

كتاب «آيدابي» را «شقايق قندهاري» به فارسي برگردانده و موسسه‌ي فرهنگي ـ تربيتي «منادي تربيت» آن را در ابتداي سال 1390 روانه‌ بازار كتاب كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها