دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۷
«اطلس وضعیت واقعی امریکا» منتشر شد

کتاب «اطلس وضعیت واقعی امریکا» که به بیان شرایط زندگی امریکایی ها در قرن 21 می پردازد به چاپ رسید. این کتاب به شیوه ای جالب اطلاعات مهمي را در مورد شرایط کنونی امریکا گردآوری کرده است.*

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سیاتل پست اینتلجنسر، اين كتاب 128 صفحه اي كه با عنوان «اطلس واقعی وضعیت امریکا : نگاشت اسطوره ها و حقایق در ایالات متحده» منتشر شده، به بررسی و مقایسه آماري امریکا با سایر کشورها پرداخته است.

«سانتیا انلو» و «جونی سوگر» نويسندگان اين كتاب، افسانه ها و واقعیت هاي زندگی آمریکایی ها در قرن 21 را با استفاده از نقشه، عکس، مقاله و غیره بيان كرده و به توضیح  زمینه های مختلف زندگي آمريكايي از جمله وضعیت مسکن، اوضاع اقتصادی، تفاوت بین دستمزدها، ازدواج و طلاق، شرایط آب و هوایی آمریکا و سایر موضوع ها با استفاده از آمار و ارقام پرداخته اند. این کتاب با توضیح در مورد تعامل بین مناسبات فرهنگی، مادی، ایدئولوژیکی و رابطه آنها با مذهب، ارتش، بهداشت و مسایل کلان اقتصادی، سعي دارد به اين سوال كليدي پاسخ بدهد كه منظور و هدف از زندگی در امریکا چیست؟

«سانتیا انلو» استاد پژوهش دانشکاه کلارک و «جونی سوگر» رییس مرکز مطالعات جهانی دانشگاه بنتلی، اطلاعات کتاب را به گونه ای گردآوری کرده اند که به راحتی قابل استفاده است و  با بیان این اطلاعات سعی دارند نشان دهند که آمريكا دیگر سرزمین آرزوها و فرصت ها نیست و افسانه ای است که به پایان رسیده است.

این کتاب در 40 فصل در مورد مسایل مختلف اطلاعات غنی و مفیدی در مورد شرایط کنونی امریکا در اختیار خواننده قرار می دهد و  امریکا را با استفاده از آمار و ارقام با سایر کشورهای دنیا مقايسه می کند. هر یك از فصل هاي كتاب با يك متن شروع شده ولي اصل فضاي كتاب به آمار و ارقام و نقشه ها و جدول اختصاص پيدا كرده است؛ آمار و ارقامي متفاوت از اقتصاد گرفته تا كمبود مسكن، و از مذهب گرفته تا ورزش و تغييرات اقليمي.

نكته شايان توجه «اطلس واقعي وضعيت آمريكا» اين است كه گرايش هاي سياسي، آن را از ارايه آمار و ارقام باز‌نداشته است. نويسندگان فقط آمار و ارقام را ارايه مي كنند و قضاوت درباره آنها را به خوانندگان مي‌سپارند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها