جمعه ۳۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶
بررسي «خانواده در اسلام» بدون تحليل‌هاي جامعه‌شناسانه

كارشناس مسايل خانواده، كتاب «خانواده در اسلام» را نوشت. او در اين اثر، تنها به معرفي و بررسي آيات و روايات اسلامي مرتبط با خانواده پرداخته و از تحليل جامعه‌شناسانه آنها پرهيز كرده است._

حجت‌الاسلام حسين بستان، نويسنده كتاب، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار کرد: مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري، چهار سال پيش نگارش كتابي با موضوع خانواده در اسلام را به من سفارش كرده بود. اين سفارش و تحويل كتاب به آنها منتفي شد، اما نوشتن چنين كتابي ذهنم را به خود مشغول كرد و بنابراين، نگارش آن را آغاز كردم.

وي افزود: اين كتاب با عنوان «خانواده در اسلام» اكنون مراحل نشر را در انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه طي مي‌كند.

بستان ادامه داد: تاكنون كتاب‌هايي با همين عنوان يا عنوان‌هاي مشابه منتشر شده‌اند كه هر يك از آنها به معرفي و بررسي آيات و احاديث مرتبط با خانواده مي‌پردازند. اين كتاب نيز معارف اسلامي مربوط به خانواده را براي مخاطبان شرح مي‌دهد.

وي افزود: در اين اثر، از تحليل‌هاي جامعه‌شناسانه خبري نيست، چرا كه مهم‌ترين هدف آن، بازتاب ارزش‌هاي خانواده از منظر اسلام با روش روايي و اخلاقي است.

حجت‌الاسلام بستان پيش از اين، كتاب‌ها و مقالاتي را درباره خانواده و اسلام منتشر كرده است كه «اسلام و جامعه‌شناسي خانواده» و «كاركردهاي خانواده از منظر اسلام و فمنيسم» از جمله آنهايند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط