سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۴
کتاب «جرمی کورسی» دودلی را به جان آمریکایی ها انداخته است

بحث درباره اینکه آیا باراک اوباما شرایط لازم برای ریاست جمهوری آمریکا را داشته است یا نه، به مهم ترین موضوع تالار بحث آمازون بوک، بزرگ ترین عرضه کننده اینترنتی کتاب دنیا تبدیل شده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ورلد نت دیلی، حدود 3 ماه قبل «جرومی کورسی» نویسنده، یادداشت نویس و تئوری پرداز دانش آموخته دانشگاه هارواد آمریکا کتابی با عنوان «شناسنامه تولد کجاست؟» منتشر کرد که با استناد به برخی اسناد و مدارک، این موضوع را که باراک اوباما شهروند واقعی آمریکاست، زیر سوال برد و در نتیجه شایستگی او را برای ورود به کاخ سفید با پرسش هایی جدی مواجه کرد. این کتاب همان موقع در صدر فهرست کتاب های مورد توجه آمارون بوک قرار گرفت. نکته جالب اینکه کتاب «جرومی کورسی» حتی قبل از انتشار نیز در صدر فهرست کتاب های مورد توجه آمازون بوک قرار گرفته بود.

یک هفته بعد از انتشار این کتاب، اداره بهداشت ایالتی هاوایی تصویر شناسنامه رییس جمهور آمریکا را که نشان می داد او در چهارم آگوست 1961 در هونولولو متولد شده، در معرض افکار عمومی آمریکا قرار داد، شناسنامه ای که باز هم برخی کارشناسان آن را جعلی توصیف کردند. مدتی بعد، بین روزهای شانزدهم تا نوزدهم ژوئن 2011 موسسه افکار سنجی «ونزل استراتژیز» نظرسنجی اي را انجام داد که نتایج آن اواخر همان ماه منتشر شدند و نشان دادند که حدود نیمی از مردم آمریکا ( از جمله یک چهارم حامیان حزب دموکرات) خواستار این هستند که کنگره آمریکا درباره گذشته اوباما و اینکه او شهروند واقعی امریکاست یا نه، تحقیق کند.

حالا با گذشت 3 ماه از شک و تردیدی که کتاب «شناسنامه تولد کجاست؟» در جان شهروندان آمریکایی انداخته، موضوع شایستگی اوباما برای ورود به کاخ سفید، در بخش «فعال ترین تالار محصولات» تالار مجازی آمارون بوک، به بحث شماره یک تبدیل شده است، موضوعی که نشان می دهد هنوز افکار عمومی ایالات متحده درباره پاسخی که به این پرسش داده شده قانع نشده اند. بر اساس آماری که آمازون بوک منتشر کرده، تا حوالی ساعت 10 سه شنبه بیست و یکم تیرماه، 838 نفر درباره کتاب جنجالی «جرومی کورسی» دیدگاه خودشان را ابراز کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها