شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵
برنده كتاب سال ولز اعلام شد

«جاده ابري» نوشته «جان هريسون»جايزه 10 هزار پوندي كتاب سال ولز را ازآن خود كرد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از ولزآنلاين، اين كتاب آهنگين و شيرين حاصل سفرهاي نويسنده به قلب سرزمين اينكا در پرو ست. 

هيات داوران اين جايزه متشكل از«فرانسسكا ريدرچ»، «جون گوور» و «دبورا كي ديويس» از «ند توماس» نيز به عنوان برنده بخش كتاب به زبان ولزي نام بردند. اين جايزه يك برنده هم به انتخاب خوانندگان دارد كه به «تايلر كويل» با كتابي به نام «شهاب روشن» رسيد. 

«جان هريسون» نويسنده كتاب هاي داستاني و سفرنامه است و تاكنون 2 بار برنده جايزه كتاب هاي سفر الكساندر كوردل شده است. «زمين كجا تمام مي‌شود» كتابي در زمينه سفر به پاتاگونيا (منطقه‌اي در جنوب آرژانتين و شيلي) و قطب جنوب و همچنين «داستان قطب جنوب: ردپاهاي فراموش شده» نيز از ديگر آثار اين نويسنده اند. 

در كتاب«جاده ابري» كه توسط موسسه چاپ و نشر پارتيان منتشر شده، «هريسون»با سفر5 ماهه به سرزمين اينكاها، به تنهايي به دورافتاده ترين دهكده‌ها سفر مي‌كند؛ جايي كه همه به چشم غريبه به او نگاه مي كنند. او در اين كتاب داستان مردم اين منطقه و محدوديت‌هاي آنها را نقل مي‌كند. 

نويسنده براي دريافت اين جايزه با «آلاستر رينولدز» با كتاب «پايان دنيا» و «پاسكال پتيت» با كتاب «آب چه چيزي به من داد» رقابت كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها