دوشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰
جلد دوم «اصول و كاربرد گياه درماني» به بازار كتاب مي‌آيد

محمدعلي معصومي، عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران از آماد‌ه‌سازي جلد دوم مجموعه كتاب «اصول و كاربرد گياه ‌درماني» خبر داد. جلد نخست اين مجموعه زمستان سال گذشته منتشر شده است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب «اصول و كاربرد گياه‌ درماني»، گياهان را به صورت  تك‌نگار مورد بررسي و شناسايي قرار داده و از آنها براي درمان‌ مختلف بيماري‌هاي جسمي و روحي استفاده كرده است.

دكتر محمدعلي معصومي گفت: تاكنون كتابي در حوزه فارماكوديناميك گياهي در دانشگاه‌ها تدوين نشده و ارايه اين سه جلد در حوزه طب سنتي و داروسازي براي دانشجويان مفيد خواهد بود.

وي درباره محتواي جلد دوم اين كتاب توضيح داد: اين اثر بيش از 24 تك‌نگار گياهي را شناسايي و خانواده گياهان، نام گياه، خصوصيات درماني، كاربرد آن در پزشكي و داروسازي را تشريح كرده است.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران مخاطب اصلي اين مجموعه كتاب را دانشجويان رشته‌هاي داروسازي، پزشكي و طب سنتي به شمار آورد.

معصومي با اشاره به اينكه جلد نخست اين كتاب زمستان سال گذشته منتشر شده بود، افزود: جلد دوم و سوم اين كتاب آماده انتشار است اما به دليل كمبود بودجه صرفا جلد دوم به نشر شهرآب سپرده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها