سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۲
دومین دفتر شعر یزدی منتشر شد

دومین مجموعه شعر مجید یزدی با عنوان «مثل خواب مثل خیال» در مجموعه «صدای تازه» موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت منتشر شد./

یزدی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: این مجموعه 85 قطعه از کوتاه سروده‌های من طی یک سال اخیر را شامل می‌شود که در دو دفتر مستقل گنجانده شده‌اند.

وی در ادامه توضیح داد: دفتر نخست با عنوان «مثل خواب»(خوابم سنگین نیست مثل خیال...) دربرگیرنده 42 کوتاه سروده است. در دفتر دوم با عنوان «مثل خیال»(من سبک‌تر از خیال توام) 43 قطعه شعر گنجانده شده است.

یزدی به نخستین دفتر شعرش اشاره و تصریح کرد: نخستین مجموعه شعر من در سال 86 با عنوان «مرگ آرزوها» و در 104 صفحه منتشر شد. تمامی شعرهای این مجموعه در قالب غزل بودند. بنابراین بارزترین تفاوت دو مجموعه شعر من با یکدیگر نوع قالب آن‌هاست.

وی افزود: هرچند در دفتر دوم سراغ شعر نو رفته‌ام اما زبان این شعرها نیز با زبان شعرهای پیشین من تفاوت دارد و مدرن‌تر شده است.

این شاعر در پایان یادآور شد: موضوعات متنوعی دستمایه سرایش این کوتاه سروده‌ها قرار گرفته است. اما مرگ‌اندیشی بیش از هر موضوع دیگری در این اشعار دیده می‌شود.

مجموعه شعر «مثل خواب مثل خیال» دربرگیرنده 85 کوتاه سروده درباره موضوعات گوناگون و دغدغه‌های شخصی شاعر است. یزدی برای هیچ‌یک از اشعار این مجموعه عنوانی در نظر نگرفته است.

نمونه شعری از دفتر «مثل خواب»:
«نگرانی‌ات را
به صبح بسپار
خستگی‌ات را
به شب
آسمان همیشه جایی
برای پرواز دارد
اگر این زمین بچرخد»

نمونه شعری از دفتر دوم این مجموعه با عنوان «مثل خیال»:
«جای هر بلوط کهن‌سال
یک‌نهال
برای زمین
فرقی نمی‌کند
حالا قد کشیده‌اند
زیر خانه‌های ویلایی
نهال‌ها
آن جنگل،
این جاده!...»

مجید یزدی متولد 1348 است. نخستین دفتر شعر او با عنوان «مرگ آرزوها» توسط موسسه هنر و رسانه اردیبهشت منتشر شد.

مجموعه شعر «مثل خواب مثل خیال» در 100 صفحه، شمارگان سه هزار نسخه و قیمت هزار و 600 تومان توسط موسسه هنر و رسانه اردیبهشت منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط