جمعه ۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰
فروش 218 هزار نسخه يك رمان در یک روز

با به فروش رسیدن 218 هزار نسخه از کتاب «هفده ساله رمزآلود» در نخستین روز انتشار آن، یک بار دیگر «ژانت ایوانویچ» نویسنده آمریکایی توانایی خود را برای انتشار آثار پرفروش ثابت کرد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پابلیشرزویکلی، «جینا سنترلو» رییس موسسه چاپ و نشر رندوم هاوس با اعلام این خبر، این میزان فروش را شامل کتاب های چاپی، شنیداری و دیجیتال دانست.

در روز نخست انتشار این رمان 320 صفحه ای، از طریق کتابفروشی های خرده فروش 100 هزار جلد کتاب چاپی با جلد سخت،100 هزار کتاب الکترونیک و 18 هزار کتاب شنیداری به دست علاقه مندان رسید. این رقم فروش در نخستین روز عرضه اثر در بازار به نوبه خود نوعی رکورد برای موسسه نشر رندوم هاوس در سال 2011 به شمار می رود.

این نویسنده تنها در مراسم رونمایی از کتاب در کتابفروشی بارنز و نوبل در نیوجرسی موفق شد 1000 جلد از آن را در همان لحظه بفروشد.

این کتاب هفدهمین رمان از مجموعه داستان های «ژانت ایوانویچ» حول محور شخصیت اصلی داستان یعنی«استفانی پلام» است و 16 داستان قبلی نیز همگی با استقبال علاقه مندان ادبیات مواجه شده است.

ایوانویچ متولد 1943 در نیوجرسی آمریکاست. او نویسندگی را از 30 سالگی با نوشتن داستان های کوتاه عاشقانه با نام مستعار« استفی هال» در سال 1987 آغاز کرد و بعد از نوشتن دوازدهمین داستان از این دست، متوجه شد کارهایش یکنواخت شده و چیزی باید تغییر کند.
این نویسنده 18 ماه وقت صرف کرد تا قالب اصلی داستانش را بیابد که همان ماجراهای اکشن و پر رمز و راز «استفانی پلام »است. «استفانی پلام» شغل خود را از دست می دهد و با حضور در دفتر کار پسرعمویش، گره از بسیاری معماها باز می کند. این شخصیت، با شکوفایی استعدادش به عنوان کسی که بدون لباس فرم جنایتکاران را دستگیر و روانه زندان می کند، آغاز به کار کرد. در این داستان نیز یک دختر 17ساله در معرض خطر قرار دارد. 

کتاب بعدی «ایوانویچ» با عنوان«هجده ساله تند خو» 22 نوامبر 2011 (اول آذر) به بازار می آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها