دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۴
اهالي فرهنگ و هنر فراتر از ايران را ببينند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اهالی فرهنگ و هنر کشور خواست در تولید آثار و محصولات خود نگاهشان را صرفا به ایران معطوف نکرده، بلکه سایر کشورها به‌ویژه مسلمانان جهان را نیز مد نظر داشته باشند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،‌سید محمد حسینی ‌شامگاه یکشنبه در آیین گشایش دومین هفته فرهنگی سودان در تهران که با حضور وزیرفرهنگ سودان در حوزه هنری برگزار شد، افزود: زمینه و ظرفیت‌های فراوانی برای گسترش روابط بین دو کشور وجود دارد که اهالی فرهنگ و هنر کشور می‌توانند با استفاده از ابزارهای مختلف فرهنگی و هنری و تولید آثار فاخر و متنوع علاوه بر معرفی و تبیین فرهنگ غنی ایران بر تعمیق و گسترش این روابط بیافزایند. 

وی برگزاری این‌گونه هفته‌های فرهنگی در کشور را مفید و مطلوب توصیف کرد و گفت: از این طریق علاوه بر معرفی فرهنگ و هنر سایر کشورها برای مردم ما، در مقابل نیزحضور آن‌ها درایران فرصت مغتنمی است تا زمینه آشنایی هرچه بیشتر با ظرفیت‌های فرهنگی و هنری کشورما نیز برای آنان مهیا شود. 

نایب رئیس شورای عالی سینما به جایگاه سینمای ایران درعرصه جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: ما قادرهستیم با طیب خاطر تجربیات این حوزه را در اختیارسایر کشورها بویژه ملت های مسلمان و اسلامی قراردهیم. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد وظیفه ماست که در این شرایط یک امت و ید واحده باشیم و دست در دست هم علاوه بر دفاع از کیان اسلام ،با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود به خصوص ابرازهای فرهنگی و هنری چهره واقعی اسلام و مسلمانان را به جهان معرفی و تبیین کنیم.
 
حسینی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشترکات فراوان و روابط خوب و صمیمانه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور ایران و سودان، بر گسترش و تعمیق روابط بویژه تعاملات فرهنگی و هنری تاکید کرد. 

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در خاتمه، برگزاری اینگونه هفته های فرهنگی و رفت و آمد های دو طرفه را باعث توسعه روابط و ایجاد همبستگی و همگرایی بین دو کشور عنوان کرد. 

در ادامه این مراسم وزیر فرهنگ سودان نیز گفت: ما به ایران آمدیم که اعلام کنیم عامل پیوند و همبستگی بین دو کشور مسلمان و برادر، اسلام است. 

"‌السموال خلف الله القریش"‌تصریح کرد: کشور مسلمان سودان بر این باور و اعتقاد است که انقلاب اسلامی متعلق به همه مردم مسلمان جهان است. 

وی ضمن تاکید برحفظ اراده پولادین مسلمانان در برابر دشمنان، اتحاد، همدلی و امت واحده بودن را عامل اصلی استحکام و ادامه مقاومت و مبارزه در برابر دشمنان عنوان کرد.
 
وزیر فرهنگ سودان با بیان اینکه محصولات فرهنگی و هنری ارایه شده در هفته فرهنگی در ایران نمونه کوچکی از سودان است ، تصریح کرد: سودان هر آنچه دارد در طبق اخلاص گذاشته و بی منت به همه مسلمانان جهان تقدیم می‌کند. 

السموال خلف الله در پايان تاکید کرد: زمان آن رسیده قید و بندها را کنار زده و برادرانه ،متحد ،یک‌صدا و همدل در کمال آرامش و دوستی در کنار هم زندگی کنیم. 

در ادامه این مراسم با حضور وزرای فرهنگ ایران و سودان ،برخی سفرای کشورهای عربی درتهران ،روسای حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هفته فرهنگی سودان در تهران در حوزه هنری گشایش یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط