چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۰
4 سال تلاش براي نگارش «فوتبال از ژرفاي انديشه»

مدیرکل سابق تربیت بدنی مدارس وزارت آموزش و پرورش عنوان كرد: كاربرد علوم طبيعي و رياضيات، نقطه عطف كتاب «فوتبال از ژرفاي انديشه» است.\

دكتر منوچهر بهمني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار داشت: اين كتاب نتيجه چهار سال تلاشم براي تأليف اثري جامع و مرجع در حوزه ورزش فوتبال است كه از ويژگي‌هاي آن مي‌توان ارايه كاربرد علوم طبيعي و رياضيات را نام برد.

مربي سابق بدنسازي تيم استقلال تهران ادامه داد: نبود اثري مرجع در فوتبال كشورمان و ضعف تئوري مربيان و ورزشكاران اين رشته من را بر آن داشت تا به نگارش كتابي اين ورزش بپردازم.
 
وي تصريح كرد: «فوتبال از ژرفاي انديشه» ارايه كننده فوتبال مقدماتي و آماتور تا سطح حرفه‌اي به صورت گام به گام است و براي هر يك از بخش‌هاي عنوان شده، برنامه‌ها‌، اصول و مطالب ويژه‌اي را ارايه مي‌كند كه هر مربي براساس وظيفه و احساس مسووليت خود، به يقين از اين اثر بهره‌مند خواهد شد. 

به اعتقاد بهمني، هيچ كتابي كامل نيست و نقص‌هايي دارد كه «فوتبال از ژرفاي انديشه» نيز از اين امر مستثني نيست، اما كيفيت علمي آن ادعاي مركز ثقل بودن آن را تصديق مي‌كند. 

وي ضمن بيان اين كه كتاب حاضر را پيش از برگزاري جام‌جهاني فوتبال آفريقاي جنوبي 2010 براي چاپ آماده كرده بود، گفت: متأسفانه با مشكلاتي كه در سازمان تربيت بدني پيش آمد، چاپ اثر به تعويق افتاد و از آن‌جا كه نگران گذشت زمان و قديمي‌ شدن برخي مطالب آن بودم، اين اثر را به نشر ورزش سپردم، اما برخلاف انتظارم كتاب با استقبال مناسبي روبه‌رو شد. 

بهمني در پايان اظهار داشت: كتابي با عنوان «كاربرد اشكال هندسي در بدنسازي فوتبال» را در دست تأليف دارم كه بيش از شصت درصد آن را به اتمام رسانده‌ام و پس از تكميل تاليفش براي چاپ و ارايه آن به ناشران خصوصي يا دولتي تصميم‌گيري خواهم كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط