جمعه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰
حضور 62 كاتب در نخستين جشنواره كتابت قرآن

مدير كل آموزش و پرورش استان لرستان گفت: 62 كاتب و هشت ذهيب‌كار در نخستين جشنواره سراسري كتابت قرآن كريم شركت كردند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، علي ماكنعلي، مدير كل آموزش و پروش استان لرستان، در جشنواره سراسري كاتبان قرآن‌كريم به فعاليت 9 ماهه اين سازمان در حوزه كتابت قرآن ‌كريم اشاره كرد و گفت: فعاليت دانش‌آموزان و فرهنگيان استان لرستان براي شركت در جشنواره كتابت قرآن‌كريم با ابلاغ وزارت آموزش و پرورش از ارديبهشت ماه سال گذشته آغاز شد.

ماكنعلي افزود: پس از داوري آثار توليدي، استان لرستان به‌ عنوان استان موفق در ميان 10 استان كشور، انتخاب و ميزباني جشنواره سراسري كتاب قرآن‌كريم را برعهده گرفت.

وي تصريح كرد: اثر كتابت شده قرآن‌كريم توسط دانش‌آموزان و فرهنگيان عضو كانون‌هاي فرهنگي و تربيتي استان لرستان از پنج ويژگي خِرَد جمعي، عدم الگوبرداري، هنر دست هنرمندان خطاط، استاندارد بودن از نظر فني و استفاده از مرغوب‌ترين نوع مركب و كاغذ برخوردار است.

مدير كل آموزش و پرورش استان لرستان در پايان گفت: از آنجا كه گسترش فعاليت‌هاي قرآني يكي از اهداف اساسي آموزش و پرورش استان لرستان به شمارمي‌آيد، لذا 316 مدرسه قرآني براي انس بيشتر دانش‌آموزان در استان راه‌اندازي شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها