سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۴
دومین دفتر شعر سیار در نمایشگاه کتاب تهران

دومین مجموعه شعر محمدمهدی سیار با عنوان «حق‌السکوت» توسط انتشارات فصل‌پنجم در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه می‌شود.\

سیار به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره این مجموعه شعر گفت: دومین دفتر شعرم دربرگیرنده 40 غزل پیرامون موضوعات مختلفی چون مسائل اجتماعی، عاطفی، حدیث نفس و آیینی است. این غزل‌ها طی دو سال اخیر سروده شده‌اند.

وی درباره تفاوت این دفتر با دفتر نخستینش توضیح داد: در این مجموعه سعی کرده‌ام همان روند طبیعی شعرهای پیشینم را ادامه دهم؛ اما به‌طور کلی تفاوت‌هایی در غزل‌های جدیدم دیده می‌شود که از تجربه‌های شخصی من در زندگی‌ام ناشی می‌شود. همچنین از نظر گستره موضوعی نیز این شعرها متنوع‌تر شده‌اند.

این شاعر افزود: پیش‌تر جمع محدودی از شاعران و منتقدان در نشست‌های «موسسه شهرستان ادب» شعرهای این مجموعه را شنیده‌اند و به‌نظر آن‌ها توانسته‌ام روند مثبتی را در شعرهایم طی کنم.

وی در پایان درباره زبان غزل‌هایش اظهار داشت: به‌‌طور کلی اگر شاعری مقتضیات و دغدغه‌های زبان امروز را در نظر نگیرد، نمی‌تواند حضور جدی در ادبیات داشته باشد. برهمین اساس من نیز سعی داشته‌ام عناصر زبان امروز را در غزل‌هایم به‌کار گیرم. البته همواره بحث زیبایی‌شناسی کلاسیک و سنت ادبی را نیز مدنظر داشته‌‌ام.

«بی‌خوابی عمیق» عنوان نخستین مجموعه شعر سیار بود که توسط انتشارات سوره مهر در بیست‌ و‌ دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ارائه شد. این مجموعه 50 قطعه شعر در قالب‏های کلاسیک و نو را شامل می‌شود که پیرامون مضامین آیینی، اجتماعی و آزاد سروده شده‌اند.

این مجموعه شعر یکی از هفت نامزد برتر سومین دوره جایزه «كتاب سال شعر جوان»(قیصر امین‌پور) بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط