سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷
ترجمه «جامعه، هنر و اخلاق» توسط مسعود قاسميان

كتاب «جامعه، هنر و اخلاق» با ترجمه مسعود قاسميان در بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران عرضه مي‌شود.\

قاسميان به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: به كوشش «هنفلينگ» مجموعه مقالاتي در باب زيبايي‌شناسي و فلسفه هنر جمع‌آوري و منتشر شده است. اين مقالات در چند سال اخير براي راحتر خوانده شدن و جذب مخاطب در قالب چند كتاب مجزا منتشر شده است.

وي ادامه داد: كتاب «جامعه، هنر و اخلاق» مقاله هفتم از اين مجموعه است كه از سوي موسسه تاليف، ترجمه و نشر آثار هنري(متن) منتشر خواهد شد.

قاسميان افزود: اين كتاب يكسري پرسش در رابطه با جامعه، هنر و ناخودآگاهي كه از دل جامعه مي‌آيد، مطرح مي‌كند. «تام سارل» اين نكات را علاوه بر مسايل اخلاقي در عرصه دين و حوزه عمومي براي مخاطب تشريح كرده ضمن اينكه به سياست هم توجه دارد.

وي به عنوان نمونه توضيح داد: سارل در بخش دين آمده «تولستوي» را در نظر گرفته و با ايراداتي كه به او گرفته، نقدش كرده است. در حوزه سياست از افلاطون آغاز كرده و به ويژه روي كتاب «هنر چيست؟» بحث كرده است.

قاسميان تصريح كرد: نويسنده در حوزه عمومي به ويژه در رسانه‌ها، تلويزيون و چند سريال را مورد بحث قرار داده است. او در بخش آخر كتاب، چند راهكار چون پيشنهاد تشكيل شوراي نظارت بر مسايل اخلاقي در رسانه‌ها ارايه داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها