شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۰
برگزاري مسابقه كتابخواني پرنيان عصمت در خوزستان

مسابقه کتابخوانی پرنیان عصمت ویژه بانوان استان خوزستان در ادامه دومین جشنواره فرهنگی هنری پرنیان عصمت برگزار خواهد شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های خوزستان، رحيم فضيلت‌پور، مدير كل كتابخانه‌هاي عمومي استان گفت: دومين جشنواره فرهنگی هنری پرنیان عصمت  در بهمن ماه 1389 برگزار شد. این جشنواره با هدف تعالی فرهنگ عفاف، حجاب و تفسیر نگاهی نو به این آرمان مترقی در استان دارد.

وي افزود: گام‌های موثری از جمله نمایشگاه جامع عفاف و حجاب، همایش پرنیان عصمت، مسابقه کتابخوانی پرنيان عصمت و کارگاه‌های آموزشی ویژه مادران و دختران همچنين تجلیل از طلایه‌داران نجابت با هدف شناسایی و تقدیر بیش از 500 نفر از دختران و بانوان پیشرو در عرصه عفاف و حجاب بخشی از فعالیت‌های جشنواره فرهنگی هنری پرنیان عصمت است. 

فضیلت‌پور در ادامه افزود: در همین راستا مسابقه کتابخوانی پرنیان عصمت با محوريت اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي خوزستان برگزار خواهد شد. این اداره کل در مرحله اول به تشكيل ستادي متشكل از اداره كل امور اجتماعي و ستاد صيانت استانداري، اداره كل امور بانوان استانداري، دانشگاه‌هاي شهيد چمران، علوم پزشكي، آزاد، پيام نور و اداره كل آموزش و پرورش استان اقدام كرد.
 
وي افزود: در نخستين گام از بين 70 عنوان كتاب موجود در راستاي تبيين اهداف جشنواره و مساله حجاب و عفاف در كارگروهي دو عنوان كتاب مقام زن كه خلاصه سه اثر حقوق زن در اسلام، حجاب و اخلاق جنسي در غرب نوشته شهيد مرتضي مطهري است را ويژه دانشجويان، اعضاي كتابخانه‌هاي عمومي استان، بانوان خانه‌دار، كارمندان دولت، نخبگان جامعه و بسيجيان انتخاب كرد و كتاب «براي ريحانه» نوشته محمود اكبري را ويژه دانش‌آموزان مدارس دخترانه استان و اعضاي نوجوان كتابخانه‌هاي عمومي برگزيد. 

مدير كل كتابخانه‌هاي عمومي خوزستان درباره آمار شرکت کنندگان در مسابقه کتابخوانی پرنیان عصمت گفت: تا کنون بیش از 55 هزار نفر از دانش‌آموزان مدارس براي شركت در اين مسابقه ثبت نام كرده‌اند. همچنين با همكاري خوب دانشگاه‌هاي شهيد چمران، علوم پزشكي، آزاد اسلامي، پيام نور، پايگاه‌هاي مقاومت بسيج و كتابخانه‌هاي عمومي استان تاكنون بیش از 10 هزار نفر هم متقاضي شركت در مسابقه كتاب مقام زن بوده‌اند. البته در صورتی که دستگاه‌های اجرایی هم متقاضی شرکت در این مسابقه شوند، آمار تا چندین برابر افزایش خواهد داشت. براي بانوان شاغل در دستگاه‌هاي دولتي استان مقرر شد شركت در اين مسابقه جزو آموزش ضمن خدمت محسوب شود.
 
وي خاطرنشان كرد: سوالات مسابقه را نيز کارشناسان متخصص از دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش به صورت چهارگزینه‌ای و برای هر مسابقه 35 سوال طراحی كرده‌اند. 

آزمون حضوري دانشجويان و بزرگسالان متقاضي كتاب مقام زن 14 اردیبهشت ماه ساعت 12 ظهر در ادارات، دانشگاه‌ها و کتابخانه‌های عمومی استان برگزار خواهد شد و آزمون حضوري دانش‌آموزان و اعضاي نوجوان كتابخانه‌هاي عمومي 30 فروردین ماه ساعت 9 صبح در آموزش و پرورش و كتابخانه هاي عمومي استان برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها