دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۶
هدف ما حضور حداكثري ناشران كودك در نمايشگاه است

مسوول كارگروه آماده‌سازي بخش كودك و نوجوان نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران مي‌گويد: انجمن فرهنگي ناشران كودك و نوجوان بسترسازي به‌منظور حضور حداكثري ناشران كودك در نمايشگاه كتاب تهران را رسالت خود مي‌داند.\

محمدرضا توكل‌صديق در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) تعداد ناشراني كه حضورشان در بخش كودك و نوجوان نمايشگاه كتاب تهران قطعي شده را 182 ناشر اعلام كرد و گفت: تمام مراحل ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش کودک و نوجوان بر اساس دستورالعمل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ايران صورت گرفته و هم‌اکنون کار بررسی و اختصاص متراژ غرفه‌ها در کارگروه مربوطه و با هماهنگی نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جریان دارد.

توكل صديق با اشاره به اينكه احتمال افزايش تعداد ناشران حاضر در بخش كودك و نوجوان نمايشگاه وجود دارد، اظهار داشت: انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان درصدد حضور حداكثري ناشران كودك و نوجوان در نمايشگاه بيست و چهارم است و اين هدف را با توجه به امکانات و شرایط حضور مثبت ناشران دنبال مي‌كند. 

توكل صديق كه مسوول كارگروهي هفت نفره در انجمن فرهنگي ناشران كودك و نوجوان براي آماده‌سازي بخش كودك نمايشگاه كتاب تهران است، در پاسخ به اين سوال كه چرا فعاليت‌هاي انجمن فرهنگي ناشران كودك و نوجوان در يك سال اخير محدود به افرادي مشخص شده و آيا اين موضوع را مي‌پذيرد يا نه، گفت: انجمن همواره مشوق اعضای خود برای حضور در فعالیت‌های مرتبط با اهداف انجمن بوده و هست و از این امر استقبال کرده و می‏کند.

اين عضو انجمن فرهنگي ناشران كودك و نوجوان توضيح بيشتري درباره محدود شدن فعاليت‌هاي انجمن به افراد مشخص ارايه نكرد.

توكل صديق همچين درباره كارگروهي كه در انجمن فرهنگي ناشران كودك و نوجوان براي آماده‌سازي بخش كودك نمايشگاه فعاليت مي‌كند، توضيح داد: کارگروه برنامه‌ریزی و نظارت بر فعالیت‌های انجمن در برگزاری بخش کودک و نوجوان نمايشگاه با تصویب هیات مدیره تشکیل و جلسات خود را به طور مستمر برگزار می‌کند و با توجه به ماموریت کارگروه تمام تصمیم‌گیری‌ها و مسائل مرتبط با بخش كودك با نظر کارگروه صورت می‌گیرد.

مدير انتشارات صابرين در پاسخ به اين سوال كه آيا هيات مديره و افراد سرشناس انجمن به فكر گسترش فعاليت‌هاي داخلي و بين‌المللي در حوزه نشر كودك هستند و چه برنامه‌هايي هدف‌‌هاي اصلي انجمن در سال جاري را تشكيل مي‌دهد، گفت: انجمن در چارچوب اساسنامه خود به فعالیت‌های فرهنگی در حوزه نشر کتاب کودک و نوجوان می‌پردازد و اهم این فعالیت‌ها برگزاری جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان، برگزاری نمایشگاه اختصاصی کتاب کودک و نوجوان و مشارکت در برنامه‌های هفته کتاب و برگزاری بخش کودک و نوجوان نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران در سال جاري است.

بخش كودك و نوجوان نمايشگاه كتاب تهران همچون سال قبل در ضلع شمال شرقي مصلاي امام خميني(ره) و در چهار چادر ـ سالن در فضايي بالغ بر 6 هزار متر مربع برپا خواهد شد و پيمانكار بخش كودك نمايشگاه، اجراي غرفه‌ها را آغاز كرده است. جانمايي ناشران كودك هفته آينده انجام مي‌شود.

متراژ غرفه‌هاي ناشران كودك هنوز اعلام نشده، اما گفته مي‌شود تعداد كتاب‌هاي منتشر شده از سال 85 تاكنون معيار انجمن فرهنگي ناشران كودك و نوجوان براي اختصاص غرفه به ناشران است.

سال گذشته بين 3 تا 4 ميليارد تومان كتاب در بخش كودك نمايشگاه كتاب تهران فروخته شد و امسال هم فروش ميلياردي در نمايشگاه كتاب تهران براي ناشران كودك پيش‌بيني شده است. 

بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران امسال 14 تا 24 ارديبهشت در مصلاي امام خميني(ره) برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط