یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۷
آماده‌سازي سالن‌هاي بخش كودك نمايشگاه كتاب تهران

آماده سازي سالن‌هاي بخش كودك و نوجوان نمايشگاه ‌بين‌المللي كتاب تهران آغاز شد. تاكنون حضور 196 ناشر در اين بخش از نمايشگاه قطعي شده است. جانمايي ناشران براي حضور در بخش كودك و نوجوان نمايشگاه هفته آينده انجام مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، انجمن فرهنگي ناشران كودك و نوجوان آماده‌سازي بخش كودك نمايشگاه كتاب تهران را بر عهده دارد و كارگروهي هفت نفره امور بخش كودك نمايشگاه را در اين انجمن پيگيري مي‌كند.

ثبت‌نام ناشران براي حضور در اين بخش از نمايشگاه طي دو مرحله  اواخر سال گذشته انجام شد و اكنون انجمن فرهنگي ناشران كودك و نوجوان اعلام كرده 274 ناشر درخواست‌هاي خود را براي حضور در بخش كودك نمايشگاه كتاب تهران ارايه كرده‌اند، اما با توجه به ضوابط نمايشگاه حضور 196 ناشر قطعي شده و برخي درخواست‌هاي ديگر در حال پيگيري و هنوز منتفي نشده است.

پيمانكار بخش كودك نمايشگاه، اجراي غرفه‌هاي خود را در فضايي بالغ بر 6 هزار متر و در چادرهاي ويژه بخش كودك در ضلع شمال شرقي مصلاي امام خميني (ره) آغاز كرده و جانمايي ناشران كودك هفته آينده انجام مي‌شود.

متراژ غرفه‌هاي ناشران كودك هنوز اعلام نشده، اما ايبنا دريافته تعداد كتاب‌هاي منتشر شده از سال 85 تاكنون معيار انجمن فرهنگي ناشران كودك و نوجوان براي اختصاص غرفه به ناشران است.

امسال نيز چون سال قبل چهار چادر ـ سالن به كتاب‌هاي كودك و نوجوان اختصاص يافته است.

سال گذشته بين 3 تا 4 ميليارد تومان كتاب در بخش كودك نمايشگاه كتاب تهران فروخته شد و امسال هم فروش ميلياردي در نمايشگاه كتاب تهران براي ناشران كودك پيش‌بيني شده است.

بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران امسال 14 تا 24 ارديبهشت در مصلاي امام خميني(ره) برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها