شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
دیدار صمیمانه اهالی قلم با قصه‌گوی ظهر جمعه

دیدار صمیمانه داستان‌نویسان با رضا سرشار در سالن صفارزاده حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این دیدار صمیمانه، ضمن تجلیل از رضا سرشار، داستان‌نویسان و اهالی قلم از تجارب این نویسنده، پژوهشگر، منتقد ادبی و گوینده‌ برنامه‌ رادیویی «قصه‌ ظهر جمعه» بهره‌مند خواهند شد.

محمدرضا سرشار 23 خرداد 1332 در کازرون به دنیا آمد. وی اولین اثرش را در یک مجله‌ هفتگی در سال 1352 منتشر کرد . اولین کتابش سال 1355 منتشر شد و از آن زمان تاکنون بیش از 140 اثر از او به چاپ رسیده است.

محمدرضا سرشار که با نام هنری «رضا رهگذر» فعالیت می‌کند، در سال 1364 وارد رادیو شد و گویندگی برنامه‌ «قصه‌ ظهر جمعه» را برعهده گرفت. این برنامه تا سال 1384 ادامه پیدا کرد. محمدرضا سرشار همچنین در تلویزیون هم برنامه‌هایی برای کودکان اجرا کرده است. برنامه‌های نقد کتاب وی نیز از شبکه‌ چهار صدا و سیمای ایران پخش شد.

فعالیت‌های رضا رهگذر در زمینه‌ روزنامه‌نگاری هم تنوع بسیاری دارد. وی علاوه بر بنیان‌گذاری ماهنامه‌ «قلمرو ادبیات کودکان» و ماهنامه‌ «سوره نوجوانان»، سردبیر ماهنامه‌های بسیاری مانند «دانش‌آموز»، «سروش نوجوان» و«سروش کودکان» بوده و مدتی نیز در شورای دبیری گروه ادب و هنر روزنامه‌ «کیهان» فعالیت می‌کرده است.
رضا رهگذر از سال 1390 وارد کار در حوزه‌ فیلمامه‌نویسی برای انیمیشن شد. علاوه بر این، دوره‌های داستان‌نویسی نیز برگزار می‌کرد و شاگردان بسیاری مانند محمدرضا بایرامی، راضیه تجار، محمدعلی گودینی، مهدی حجوانی و محمد میرکیانی داشت.

محمدرضا سرشار آثار بسیاری در زمینه‌ داستان، نقد، فیلم‌نامه و بازنویسی دارد و از مشهورترین کتاب‌های وی می‌توان به «آنک آن یتیم نظرکرده»، «مهاجر کوچک» و «شهری که مردم آن با زانو راه می‌رفتند » اشاره کرد.
جلسه دیدار داستان‌نویسان با رضا سرشار 23 خرداد ساعت 17 و 30 در سالن صفارزاده برگزار می‌شود.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها