سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
«پاریس پونزدهم» عاشقانه‌ای موفق است

امیر خداوردی، نویسنده و منتقد ادبی در نشست نقد و بررسی «پاریس پونزدهم» تأکید کرد که نویسنده این رمان در ساخت شخصیت اصلی و داستان موفق عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، امیر خداوردی در این نشست که هشتم خرداد به میزبانی مؤسسه فرهنگان برگزار شد، «پاریس پونزدهم» را اثری عاشقانه دانست که رنگ و بوی سیاسی دارد و رمان سیاسی نیست.

نویسنده جنون خدایان، این رمان را اثری موفق دانست و گفت: این رمان در ساخت شخصیت اصلی و داستان عاشقانه‌اش موفق عمل کرده است.

نویسنده «معنای برج بابل»، در عین حال تأکید کرد: این رمان چیزی به ادبیات ما اضافه نکرده ، اگرچه با رمانی خوش‌خوان روبه‌رو هستیم که می‌توان به‌راحتی آن را خواند و جلو برد، اما رمان برای مخاطب جدی‌تر ادبیات شاید اثر خاصی نباشد.

حمید بابایی، نویسنده و منتقد ادبی نیز در این نشست به معرفی برخی ویژگی‌های «پاریس پونزدهم» پرداخت و با اشاره به این نکته که با رمانی قصه‌گو روبه‌رو هستیم که به دنبال بازی‌های فرمی نیست، این اثر را خواندنی و ساده توصیف کرد.

وی همچنین گفت: با رمانی روبه‌رو هستیم که در دو فضای ایران و پاریس رخ می‌دهد؛ اما رمان هرگز ایران را تحقیر نمی‌کند و روح ایرانی به عنوان نشانه‌ای از فرهنگ والای کشور در اثر دیده می‌شود.

در ادامه، پرویز صمدی‌مقدم، نویسنده و منتقد ادبی با اشاره به اینکه این رمان کوشیده راوی طبقه‌ای مغفول‌مانده باشد، عنوان کرد: مسئله ایرانی‌بودن و نگاه به روایتی ایرانی از ویژگی های این اثر است.

آتوسا زرنگار‌زاده، نویسنده «گراد عاشقانه» با بیان اینکه با رمانی روبه‌رو هستیم که شخصیت‌های فراوانی دارد، گفت: تلاش نویسنده در پرداختن به شخصیت‌های مختلف در یک بازه زمانی طولانی قابل تحسین است؛ البته این رمان می‌توانست حجم بیشتری داشته باشد و یا در پرداختن به شخصیت‌ها وجوه دیگری را نیز در نظر گرفت.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها