شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹
انتشار کتاب «در یاد من» در شیراز

منصور صانع هنرمند عکاس و مولف کتاب‌های عکس شیراز از انتشار کتاب «شیراز در یاد من» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، این هنرمند شیرازی که تاکنون ۱۳ کتاب عکس از خود بجای گذاشته در ویدیویی که در حساب کاربری خود منتشر ساخته از انتشار این کتاب گفت و با توجه به اتمام پروژه چاپ کتاب «شیراز در یاد من» اعلام کرد:‌ کتاب یاد شده تجربه خام و بدون ادعایی است در بیان خاطرات کودکی و نوجوانی من؛ اولین بار است که دست به قلم می‌برم و با توجه به این نکته مهم که با ذکر هر خاطره‌ای بخشی از فرهنگ شیراز در ۵۰ سال گذشته نیز با آن می‌آید که اکثرا به فراموشی سپرده شده است و برای نسل امروز بدون مفهوم است.
 
مولف کتاب «پیدایش عکاسی در شیراز»‌ افزود: این کتاب ادای دینی به شهر محبوبم شیراز است که امیدوارم خاطرات شیرین گذشته را برای مردم این شهر زنده کند. کتاب فوق از دو جنبه مهم است اول اینکه خاطراتم را با همه به اشتراک می‌گذارم و نکته دوم یادی می‌کنم از شیراز و مردم و کاسب‌ها، آداب، رسومش و اصطلاحاتش.
 
صانع همچنین گفت:‌ در بخشی از کتاب اصطلاح‌های شیرازی نیز آورده شده تا آنان که این واژگان را نمی‌شناسند مورد توجه قرار دهند.
 
این هنرمند که تاکنون کتاب‌های عکس ارزشمندی از جمله شیراز روزگار جوانی، شیراز کودکی ما و بیاد شیراز به چاپ رسانده اعلام کرد: کتاب شیراز در یاد من ظرف ۱۰ روز آینده به بازار نشر می‌آید.
 
از انتشار کتاب «پیدایش عکاسی در شیراز»‌ توسط انتشارات سروش بیش از ۳۲ سال می‌گذرد.
 
به گزارش ایبنا؛ کتاب «شیراز در یاد من» توسط انتشارات ادیب مصطفوی در مراحل آماده سازی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها