جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
جشن کتاب «آن مرد با باران می‌آید» برگزار شد

جشن کتاب «آن مرد با باران می‌آید» نوشته وجیهه سامانی بعدازظهر امروز در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، وجیهه سامانی، نویسنده کتاب در این مراسم به معرفی داستان اثر پرداخت و گفت: کتاب درباره چهارماهۀ پایانی انقلاب است: از ۱۷ شهریور ۵۷ تا ۲۶ دی‌ماه همان سال. داستان دقیقا به مقطع پیروزی ورود نمی‌کند و پایان باز دارد. سعی کرده‌ام کلیه حوادث تاریخی‌ای را که اتفاق افتاده است در بستری از تخیل روایت کنم.

این نویسنده درباره انتخاب عنوان کتاب بیان کرد: از شعر و کتاب دبستان استفاده کردم تا این عنوان را انتخاب کنم. مقصود اصلی‌ام از «آن مرد» امام خمینی(ره) بود؛ ولی می‌توان برداشتی از امام زمان(عج) هم داشت.

«آن مرد با باران می‌آید» داستان زندگی خانواده‌ای متوسط و یک گروه نوجوان را در ماه‌های پایانی پیروزی انقلاب اسلامی روايت می‌کند. وقایع داستان حول این گروه نوجوان می‌چرخد که در رأس آنها نوجوانی به نام «بهزاد» قرار دارد. بهزاد پسری از جنس آدم‌های معمولی دور و بر ماست. کم‌سن‌وسال و بی‌دل‌وجرئت است، سرش توی لاک خودش است و به اتفاقات اطرافش بی‌توجه است. اصراری هم به شجاعت و قهرمانی ندارد؛ اما بر اثر حسادت و رقابت با دوستش، بی‌اختیار قدم در راهی متفاوت می‌گذارد.

جشن کتاب «آن مرد با باران می‌آید» جمعه (۲۹ اردیبهشت‌ماه) ساعت ۱۳و سی دقیقه در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی با حضور وجیهه سامانی و محمد حقی برگزار شد.

سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ با شعار «آینده خواندنی است» در مصلای امام خمینی‌(ره) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها