شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
دشمنی‌ها در مقابل حرکت پرشتاب کشور عادی نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح تالار فرهنگ و هنر کرمان گفت: دشمنی‌ها در مقابل حرکت پرشتاب ما عادی نیست.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کرمان،محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه تالار بزرگ مرکزی فرهنگ و هنر کرمان بیان کرد: خدای را شاکریم که در این روز بزرگ و همزمان با میلاد امام امام علی(ع) تالار فرهنگ و هنر کرمان به افتتاح رسید.

 وی عدالت را شعار محوری دولت سیزدهم خواند و ابراز داشت: دولت مردمی در حوزه فرهنگی نیز عدالت فرهنگی را دنبال می‌کند، تمام تلاش دولت جدید بر این امر استوار شده تا بتواند در همه گوشه و کنار ایران اسلامی امکان رشد در حوزه فرهنگ و هنر را فراهم کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: علی‌رغم کمبودهایی که در اوایل کار داشتیم، توانستیم پروژه‌های مختلفی را به پایان برسانیم، پروژه‌هایی که عادی نبوده‌اند، همین مکانی که برای افتتاح آن، گرد هم آمده‌ایم در همه حوزه‌ها جزو پروژه‌های منحصر به‌فرد است.

 اسماعیلی ایران را سرزمین استعدادها خواند و بیان کرد: این بخش را متخصصان دانش‌بنیان آماده کرده‌اند. استعدادها داریم و باید آن را باور و به سرعت پیشرفت می‌کنیم.

 وی اضافه کرد: مجموعه‌ای در کرمان به افتتاح رسیده که هیچ نظیری ندارد و مایه افتخاری برای همه کرمانی‌ها و ایرانی‌ها است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: دشمنی‌ها در مقابل حرکت پرشتاب ایران عادی نیست، به‌عنوان یک معلم علوم سیاسی عرض می‌کنم که هیچ زمانی این بمباران تحریف و تروریسم رسانه‌ای و این فعالیت سیاه‌نمایی را تجربه نکرده‌ایم، در تاریخ رسانه‌ای غرب نداشته‌ایم که تلاش کند همه داشته‌ها را ناچیز جلوه دهند، نارسایی‌ها را پررنگ کند و با دروغ و تحریف تلاش کند تا در صفوف منسجم مردم ایران انشقاق ایجاد کند.

 وی با تاکید بر اینکه این نور الهی است و خاموش نمی‌شود، تصریح کرد: جریان غربی، عبری و عربی مرتجع جمع شدند تا نهضت امام(ره) را کنترل کنند و اجازه گسترش و نورافشانی را ندهد.

 اسماعیلی گفت: در یک مصاف نابرابر با همه جبهه کفر و عناد و شرک قرار گرفته‌ایم، تحریم‌های زیاد ازجمله تحریم‌های نفتی، اشخاص، گروه‌ها و نهادها صورت گرفته اما ما در این وضعیت چنین مجموعه‌های کم‌نظیر را راه‌اندازی می‌کنیم.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این کار دارای عظمت بزرگ و درخشانی است که اگر مزاحمت‌ها هم نبود می‌درخشید، اضافه کرد: اکنون با محدودیت‌ها باید بیش از گذشته به چشم بیاید.

 وی با تاکید بر اینکه در حال گذر از یک پیچ تاریخی بزرگ هستیم، بیان کرد: با صفوف دشمن‌شکن و عزم‌های آهنین مسیر خود را ادامه می‌دهیم، این مسیر طی شدنی و این قله فتح شدنی است.

اسماعیلیسال 1401را در حوزه فرهنگ و هنر، سالی ویژه دانست و اضافه کرد: امسال با حضور پررنگ و امیدآفرین اهالی فرهنگ و هنر در حوزه‌های شعر، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و فعالیت‌های فرهنگی درخشیدیم.

 وی اضافه کرد: سال آینده کرمان با تکمیل ظرفیت‌های خود، میزبان بخش مهمی از فعالیت‌های فرهنگی کشور می‌شود.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان از حمایت اهالی فرهنگ و هنر سخن به میان آورد و تاکید کرد: همواره از ایده‌های نو و فعالیت‌های خلاقانه حمایت می‌کنیم و در خدمت همه هنرمندان هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها