یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱
فعالیت در حوزه کتاب هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: تقویت فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی الزامی است و فعالیت در حوزه کتاب هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

به گزاشر خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، به‌مناسبت سی‌امین دوره هفته کتاب با خدیجه معصومی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در این دیدار با تاکید بر لزوم تقویت فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی گفت: فعالیت در حوزه کتاب هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: معتقدم کتاب تنها چیزی است که اگر رایگان بدهند، به آن توجه نمی‌کنیم و همواره بهانه برای کتاب نخریدن زیاد است، اما باید جای کتاب را در خانواده‌ها باز کنیم، خصوصا در بین نونهالان که ‌بهترین سن را برای آشنایی و انس گرفتن با کتاب دارند.

نوروزی با تاکید بر این که هزینه برای کتاب، نوعی سرمایه گذاری است و نیاز به عزم عمومی و ملی دارد، بیان کرد: امیدوارم این مراسم‌ها و جشنواره‌ها موجب شود که خانواده‌ها در کنار تامین مایحتاج روزمره، کتاب را نیز در نظر بگیرند.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، در ارتباط با برنامه‌های هفته کتاب اظهار کرد: به‌مناسبت گرامیداشت هفته کتاب ۳۷۳ ویژه‌برنامه در سطح استان اجرا می‌شود که تعدادی از این برنامه‌ها با مشارکت دستگاه‌های دیگر خواهد بود.

وی افزود: هدف از برگزاری این برنامه‌ها ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، معرفی دستاوردهای اداره‌کل، معرفی کتاب‌های مفید و ... است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی ادامه داد: تجلیل از کتاب‌داران و فعالان برتر این حوزه، راه‌اندازی بخش نابینایان کتابخانه‌های عمومی شمال استان در خوی، اعزام کاروان جهادی کتاب‌خوانی به مناطق محروم، ایجاد گذر کتابخوانی، رونمایی و نقد چهار اثر بومی و حضور در مزار شهدا از جمله برنامه‌های هفته کتاب هستند.

وی اجرای طرح رایگان و بخشودگی جرایم دیرکرد منابع امانی در کتابخانه‌های عمومی، برپایی غرفه معرفی کتابخانه‌ها در مصلی‌های نمازجمعه و برگزاری مسابقات و پویش‌های کتابخوانی را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها