سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کتاب «وضعیت محاصره» معرفی و بررسی می‌شود

نشست معرفی و بررسی کتاب «وضعیت محاصره» نوشته محمود درویش و ترجمه فرید قدمی به همراه بحثی پیرامون «جایگاه فلسطین در مطالعات پسااستعمار» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نشست معرفی و بررسی کتاب «وضعیت محاصره» نوشته محمود درویش و ترجمه فرید قدمی که از سوی نشر نیماژ منتشر شد، به همراه بحثی پیرامون «جایگاه فلسطین در مطالعات پسا استعمار» برگزار می‌شود.
 
این نشست با حضور فرید قدمی، مازیار نیستانی و محمد آسیابانی در خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان فلسطین و شهید برادران مظفر جنوبی، پلاک 1080، طبقه منفی 1، سالن عاشوری برگزار می‌شود و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.
 
محمود درویش «وضعیت محاصره» را در درام‌الله نوشت، در ژانویه‌ 2002، زمانی که شهر در محاصره وحشیانه اسرائیل بود، کمی قبل از آنکه ژوزه ساراماگو و جمعی دیگر از نویسندگان متعهد به دیدار او در سرزمین‌‌های فلسطینی بروند. او در شعر درخشان «وضعیت محاصره» از وضعیتی ساده می‌گوید؛ رام‌الله در محاصره اسرائیل است اما درویش از امکانی دیگر سخن می‌گوید که شاید تحقق آن خیلی آسان‌یاب‌تر از وضعیت موجود باشد: شاید آنچه ما را همچنان در لجنزار هویت، ترور وحشت فرو و فروتر می‌برد همین نداشتن تخیل برای وضیتی نو است. درویش در این شعر از امکان‌های دیگر حرف می‌زند، از خیال‌های نو.
 
این نشست ساعت 11 چهارشنبه 16 شهریور 1401 به صورت مستقیم و زنده  از طریق آپارات خانه کتاب و ادبیات ایران به آدرس apparat.com/khaneketab/live پخش خواهد شد و علاقه‌مندان از طریق نشانی ذکر شده می‌توانند این نشست را دنبال کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها