جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
نقشه‌ای پر پیچ و خم در «جزیره‌ی گنج»

کتاب «جزیره‌ی گنج» رمانی کلاسیک به قلم رابرت لوئیس استیونسون با ترجمه مهرداد مهدویان است که به تازگی از سوی انتشارات پیدایش منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «جزیره‌ی گنج» داستانی کلاسیک برای نوجوانان است. داستان کتاب در قرن هجدهم اتفاق می‌افتد و درباره «جیم هاوکینز»، پسر نوجوانی است که یک نقشه گنج بزرگ پیدا می‌کند و با همراهانش راهی جزیره می‌شود تا گنج را پیدا کند؛ گنجی که دزدان دریایی و گروه کاپیتان «فلینت» هم به دنبال آن هستند. 
این اثر یکی از شاهکار‌های ادبیات انگلیس است که آثار سینمایی، تئاتر و مکتوب زیادی از آن اقتباس شده است. 

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:
«وقتی کارمان به نیمه رسید، یکدفعه دستم را روی دست مادرم گذاشتم، چون در سکوت و از دور در هوای یخ‌زده صدایی شنیدم که قلبم را توی دهانم آورد... . صدای تلق تولوق چوب دستی مرد نابینا بود که به زمین یخ‌زده می‌خورد. صدا نزدیک و نزدیک‌تر شد؛ در‌حالی‌که ما فقط نشستیم و نفس‌مان را در سینه حبس کردیم. بعد صدای تند برخورد چوب‌دستی به در ورودی به گوش رسید. مرد نابینا دستگیره در را پیچاند و چفت در طوری لرزید که به نظر می‌رسید می‌خواهد داخل شود. بعد سکوتی طولانی، هم در داخل و هم در بیرون مهمانخانه حکم‌فرما شد. صدای تلق تولوق کم شد و در نهایت خوشحالی و قدردانی ما، آن قدر آرام‌آرام کم شد تا اینکه دیگر صدایی به گوش نرسید.»

کتاب «جزیره‌ی گنج» نوشته رابرت لوئیس استیونسون با ترجمه مهرداد مهدویان در 264 صفحه و به بهای 69 هزار تومان از سوی انتشارات پیدایش راهی بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها