دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
برنامه‌های گرامی‌‌داشت هفته حکیم نظامی

آئین بزرگداشت نظامی، به‌مناسبت 21 اسفند‌ماه روز بزگداشت این شاعراز سوی ارگان‌های فرهنگی تبریز در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌شرقی، برنامه‌های بزرگداشت نظامی در آذربایجان‌شرقی همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.
 
آغاز به کار نمایشگاه نگاره‌های حکیم نظامی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برگزاری نمایشگاه تخصصی از تعدادی از نسخه‌های خطی مربوط به نظامی گنجه‌ای که در کتابخانه ملی تبریز از ویژه‌برنامه‌های این هفته است.
 
جشنواره ادبی «نیایش و تحمیدیه» ازسوی انجمن ادبی تبریز، همایش علمی نظامی از سوی نهاد کتابخانه‌های استان، همایش معرفی نظامی‌پژوهان خارجی از سوی موسسه نظامی و بزرگداشت پروین اعتصامی و نظامی از سوی بنیاد فرهنگ،‌ هنر و ادب آذربایجان ازجمله برنامه‌های استان برای بزرگداشت نظامی گنجه‌ای است.
 
همچنین نقد و بررسی چهار اثر برگزیده هنری نظامی، معرفی نگاره‌های نظامی گنجه‌ای، برگزاری نمایشگاه آثار چاپی نظامی و چهل نشست نظامی‌خوانی از دیگر برنامه‌های موسسه نظامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است.

وی یادآوری کرد: از سوی آموزش و پرورش استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شهرستان های مختلف استان نیز برنامه‌ها و نشست‌هایی برای بزرگداشت حکیم نظامی تدارک دیده شده است. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها