سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
توجه به فرهنگ و مطالعات پایداری مهمترین برنامه حوزه هنری کردستان در سال 1400

رئیس حوزه هنری استان کردستان تحول بنیادین در تولید محتوا را در سال 1400 به‌عنوان محور برنامه‌های این مجموعه اعلام کرد و گفت: توجه به فرهنگ و مطالعات پایداری مهمترین برنامه حوزه هنری استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، امین مرادی در جمع اصحاب رسانه استان در فضای مجازی با تشریح برنامه‌های پیش رو در سال جدید اظهار کرد: سیاست‌های حوزه هنری همسو با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در راستای بسترسازی، رشد هنر انقلاب و تولید آثار متناسب با اهداف متعالی انقلاب اسلامی در بخش هنر پیش می‌رود.

وی با اشاره به مشکلات متعدد ناشی از تحریم‌ها و خودکامگی دشمنان نظام اسلامی گفت: «‌جهاد برای امیدآفرینی» در جامعه از مهمترین برنامه‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد و تلاش خواهیم کرد تا در بستر زیرساخت‌های ایجاد شده با تولیدات متناسب هنری بر مبنای  این ضرورت مهم گام برداریم.
 
رئیس حوزه هنری کردستان در ادامه به بخش تولید آثار مکتوب اشاره کرد و گفت: چاپ و رونمایی از کتاب «‌سرودهای بی‌تکرار» خاطرات شاعران انقلابی استان کردستان و چاپ کتاب «رادیو سنه» خاطرات دکتر بهروز خیریه به قلم شیلان اویهنگی، چاپ کتاب «فرزند کردستان» خاطرات حجت الاسلام نورالدین حیدری، نماینده ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان، چاپ و رونمایی از ترجمه کتاب «عصر‌های کریسکان» به زبان کردی ‌خاطرات امیر سعیدزاده در سنندج، مشارکت در برگزاری آیین رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «عصرهای کریسکان» در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج در قالب دهمین نشست پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در اسفندماه در استان کردستان با حضور چهره‌های شاخص فرهنگی و مسئولان ارشد کشوری از فعالیت‌های صورت گرفته در بخش فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان کردستان است.
 

مرادی ادامه داد: چاپ کتاب «ریوی بی ناز و راوچی فیلباز» شعر کودک اثر دکتر‌ هادی یوسفی، رونمایی از کتاب مجموعه نمایشنامه «فصل سفید»، رونمایی از کتاب «ساعت 7» مجموعه اشعار طاهره تختی شاعر بیجاری در بیجار و مشارکت در برگزاری شب شعر «مرد میدان» از دیگر تولیدات مکتوب حوزه هنری است که در سال 99 به انجام رسید.
 
وی سال 1400 را سالی پر از موفقیت در تمامی عرصه‌ها پیش‌بینی کرد و ادامه داد: با توجه به فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی در استان همچون افتتاح استودیو صدا و دوبله حوزه هنری، سینمای روباز، تجهیز و ساخت سالن‌های سینمایی در سقز، بیجار و افزایش 4 سالن سینما در سنندج، وجود گالری‌های استاندارد در شهرهای سقز، سنندج و بیجار در زمینه تولید و عرضه آثار هنری توانمندی بالایی در استان فراهم شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این حوزه با موضوع مقابله با کرونا در استان افزود: برگزاری محفل ادبی «ئیواره شیعریک بو ئه‌م روژانه» با حضور شاعران برجسته استانی با بازخورد بیش از 120 هزار مخاطب در بستر فضای مجازی، برگزاری جشنواره ملی «درخانه هنرمندانه بمانیم» در بخش‌های نقاشی، کاریکاتور، موسیقی، فیلم کوتاه، عکاسی، شعر، داستان و معرفی و تجلیل از برگزیدگان و نشر در فضای مجازی، برگزاری ورک شاپ آموزشی کاریکاتور با موضوع «کرونا را شکست می‌دهیم» و ... از جمله برنامه‌های حوزه هنری کردستان با موضوع کرونا در سال 99 بود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان به واکنش به موقع هنرمندان به وقایع روز اشاره کرد و گفت: برگزاری ورک شاپ «تروریسم دولتی» با هدف محکومیت جنایت و ترور ناجوانمردانه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و دانشمند هسته‌ای شهید فخری‌زاده، برگزاری شب خاطره شهید «اصغر پاشاپور» شهید مدافع حرم بیجاری و همرزم شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در سنندج، اجرای عمومی نمایشنامه‌خوانی «کافه چیا» در محل سالن شماره ‌ پردیس سینمایی بهمن سنندج، تولید فیلمنامه بلند سینمایی «در مسیر شقایق» براساس زندگی 13 نوجوان بیجاری حاضر در دوران دفاع مقدس و ... بخشی از فعالیت‌ها در این زمینه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها