شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
بی‌توجهی به ترویج مطالعه و کتابخوانی ظلم‌ بزرگی است

نماینده مردم قم و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش کتابخانه‌های عمومی در توسعه زیرساخت‌های کشور، گفت: بی‌توجهی به ترویج مطالعه از جمله ظلم‌‌های بزرگ در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، علیرضا زاکانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در دیدار با سجاد عمرانی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، حضور در جمع اهالی کتاب را مایه افتخار دانست و گفت: اعتلای کتابخانه‌ها و گسترش فرهنگ کتابخوانی یک امر حاکمیتی است و ارتباطی با جریان‌ها و گروه‌های مختلف سیاسی و دولت‌ها ندارد.
 
وی گفت: عدم توجه به حوزه فرهنگ به‌ویژه ترویج مطالعه و شناساندن نقش کتابخانه‌های عمومی در توسعه زیرساخت‌ها از جمله ظلم‌‌های بزرگ در کشور است.
 
زاکانی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با ایجاد منظومه‌ای، جایگاه و اهمیت کتابخانه‌های عمومی و ضرورت کتابخوانی را در کشور تقویت کنیم.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نقش مدیریتی کتابداران کتابخانه‌ها را امری مهم ارزیابی کرد و گفت: رشد و شکوفایی استعدادها در یک کشور به تعلیم و تربیت بستگی دارد که زیربنای آن مطالعه و خواندن است.
 
وی افزود: کتابخانه‌ها باید در تهیه و معرفی منابع و انتقال مطالب به مخاطب توجه ویژه‌ای داشته باشند که خوشبختانه قاعده‌ای برای انتقال کتاب به کتابخانه فراهم شده که تا حدودی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را رفع کرده است.
 
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موضوع کتابخوانی جزء نقاط آغازین است که در راستای مصلحت و منفعت مردم و انقلاب انجام می‌شود. بر خود فرض می‌دانیم در این حوزه از هیچ گونه کمکی دریغ نکنیم و راه را برای متولیان امر کتاب و کتابخانه هموار کنیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها