جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
اختصاص عواید فروش یک کتاب به نیازمندان در قزوین

همه عوائد فروش کتاب «مبانی شناخت جامعه و هنر» تألیف مشترک آرش شایسته‌نیا و کبری درویش‌پیشه، در رزمایش «کمک مومنانه» و در قالب «پویش ملی خبرنگاران همدل» به نیازمندان اهدا اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، انتشارات رؤیای آبی کتاب «مبانی شناخت جامعه و هنر» تألیف مشترک آرش شایسته‌نیا و کبری درویش‌پیشه را در ۵۰۰ نسخه چاپ و با قیمت ۳۵ هزار تومان روانه بازار کتاب کرد.

مؤلفان، این کتاب را به پزشکان، پرستاران و کادر درمانی تقدیم کرده و همه عوائد فروش کتاب را به توجه به منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری؛ در رزمایش «کمک مومنانه» در قالب «پویش ملی خبرنگاران همدل» به نیازمندان اهدا خواهند کرد.

این کتاب که ۱۸۰ صفحه دارد، در ۷ فصل خواننده را با زبانی ساده با جامعه و هنر آشنا می‌کند: فصل اول به «شناخت» پرداخته است و علاوه بر تعریف شناخت، مراحل شناخت و انواع آن «علمی، عقلی، تعبدی، شهودی، هنری، فلسفی و…» شرح داده شده است.

در فصل دوم خواننده با جامعه، ماهیت و ویژگی‌های جامعه آشنا می‌شود. در این فصل به انواع جامعه‌های انسانی هم پرداخته شده و جوامع صنعتی و فراصنعتی نیز مقایسه شده است. قلمرو جامعه‌شناسی، پیشگامان جامعه‌شناسی و تاریخچه مختصر جامعه‌شناسی در ایران، ارتباط جامعه‌شناسی با سایر علوم و تقسیم‌بندی جامعه، از دیگر مطالب فصل دوم این کتاب است.

فصل سوم نیز به موضوع «فرهنگ» پرداخته است و خواننده ضمن آشنایی با مفهوم فرهنگ و ویژگی‌های آن؛ با عناصر فرهنگ نیز آشنا می‌شود. در خاتمه فصل سوم کتاب به فرهنگ عام و تاریخچه فرهنگ عام در ایران پرداخته شده است.

خواننده در فصل چهارم ضمن آشنایی با مفهوم هنر از دیدگاه متفکران، با دوره‌های مختلف هنری نیز آشنا می‌شود. در این فصل ۷ هنر نیز معرفی و سرآمدان آن هنرها نیز به اختصار معرفی شده‌اند.

فصل پنجم به جامعه‌شناسی هنر پرداخته است. در این فصل خواننده با شیوه‌های مختلف نگاه به هنر آشنا می‌شود.

فرهنگ نقد، فرهنگ نقدپذیری، انواع نقد و اصول نقادی نیز مطالب اصلی فصل ششم است.

در فصل هفتم نیز به «هنردرمانی» به‌صورت مختصر پرداخته شده و خواننده با شاخه‌های هنر درمانی آشنا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها