چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
​معرفی و بررسی «لبنان‌زدگی» در سرای اهل قلم

کتاب «لبنان‌زدگی» (سفرنامه لبنان) در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب معرفی و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «لبنان‌زدگی» (سفرنامه لبنان) نوشته سید حسین مرکبی سفرنامه‌ای هفت‌پرده‌ای درباره سفر به کشور لبنان است.

در این نشست که یکشنبه 11 شهریور برگزار می‌شود، رسول رسولی‌پور، کورش علیانی و سید حسین مرکبی حضور دارند و درباره این کتاب گفت‌وگو می‌کنند.

لبنان‌زدگی سفرنامه‌ای هفت‌پرده‌ای درباره سفر به کشور لبنان است. نویسنده کتاب می‌کوشد بافت اجتماعی و سیاسی و تاریخی لبنان را در قالب مشاهداتش در این سفر صورت‌بندی کند. این سفرنامه به قرائت لبنانی از اسلام و تجربه‌ زیسته‌ مسلمانان در فضای متکثر و پر دادوستد کشوری می‌پردازد که هیچ گروهی در آن اکثریت مطلق یا حاکم نیست.

نویسنده در میانه‌ جنگ ۲۰۱۴ غزه و اوج حملات گروه‌های تکفیری به لبنان سفر کرده و به نواحی مرکزی و جنوبی این کشور کوچک سرک کشیده است. یک فصل کامل از این سفرنامه به بازدید از مؤسسات اجتماعی و خیریه امام موسی صدر اختصاص دارد. این مؤسسات در شهر صور در ۲۰ کیلومتری مرز فلسطین اشغالی واقع است و نیم قرن قدمت دارد.

فصل‌های دیگر کتاب نیز به روایت‌هایی از کمربند فقر بیروت یا همان ضاحیه جنوبی، موزه ملی لبنان، دانشگاه آمریکایی بیروت، پارک‌موزه مقاومت با نام ملیتا و بازدید از گروه‌های پیش‌آهنگی حزب الله اختصاص دارد.

معرفی و بررسی کتاب «لبنان‌زدگی» (سفرنامه لبنان) یکشنبه 11 شهریور ساعت 17 تا 19 در سرای اهل قلم به نشانی خيابان انقلاب اسلامي، خيابان فلسطين جنوبي، كوچه خواجه نصير، پلاك۲ برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها