یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
جلد دوم «تاریخ زیبایی‌شناسی» تاتارکیویچ با ترجمه ربیعی منتشر می‌شود

ترجمه جلد دوم «تاریخ زیبایی شناسی» نوشته ووادیسواف تاتارکیویچ، فیلسوف شهیر لهستانی با ترجمه هادی ربیعی از سوی انتشارات مینوی خرد منتشر می‌شود.

هادی ربیعی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: ترجمه جلد دوم از کتاب «تاریخ زیبایی شناسی» نوشته ووادیسواف تاتارکیویچ، فیلسوف لهستانی، تازه‌ترین ترجمه من است که از سوی انتشارات مینوی خرد منتشر می‌شود.

وی افزود: در این مجلد نویسنده مباحث زیبایی‌شناسی در «قرون وسطی» را بحث کرده است. جلد نخست این کتاب نیز توسط مترجم دیگری در همین انتشارات کار شده است.

ربیعی اضافه کرد: از آخرین کتاب‌های تجدید چاپ شده‌ام نیز می‌توانم به ششمین چاپ «جستارهایی در چیستی هنر اسلامی: مجموعه مقالات و درسگفتارها» اشاره کنم که از سوی موسسه تالیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) فرهنگستان هنر روانه کتابفروشی‌ها شده است.

درباره تاتارکیویچ
ووادیسواف تاتارکیویچ ( Wladyslaw Tatarkiewicz) یکى از مهم‌ترین فیلسوفان لهستان و جهان در قرن بیستم است. مشهورترین اثر او کتاب «تاریخ زیبایی شناسى» است.

تاتارکیویچ به طور کلى در حوزه‌هایى مانند تاریخ فلسفه، تاریخ هنر و زیبایى‌شناسى و نیز اخلاق، صاحب تخصص و تالیف بوده است. او در سال 1980 در ورشو درگذشت. «تاریخ فلسفه»، «تحلیل سعادت» و «کتاب خاطرات» نام تعدادی از آثار این فیلسوف مشهور لهستانی است.

درباره هادی ربیعی
هادی ربیعی دانش‌آموخته مقطع دکترای فلسفه هنر است و هم‌اکنون به عنوان مدیر کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر به فعالیت اشتغال دارد.

«فلسفه هنر ابن‌سينا» نام مهم‌ترین کتاب تالیفی ربیعی است. با کوشش وی همچنین کتاب «جستار‌هايی در چيستی هنر اسلامی: مجموعه مقالات و درسگفتارها» نیز منتشر شده است.

«فلسفه زيبايی: تفسيری تومائی» نوشته آرماند آگوستين‌مورر، «هنر مسيحی» نوشته بت ويليامسون و «توماس آكوئينی» نوشته فرگس كر، نام شماری از ترجمه‌های منتشر شده ربیعی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کتاب «جستارهایی در چیستی هنر اسلامی» می‌توانید به نشانی زیر مراجعه کنید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها